آیت الله نوری همدانی در دیدار خانواده شهید فهمیده:

شهید فهمیده الگوی والای جهاد است/بالاترین خدمت خون دادن در راه اسلام است

آیت الله نوری همدانی گفت:شهادت مراتبی دارد برخی شهدا مانند شهید فهمیده الگوی والای جهاد و شهادت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله نوری همدانی روز چهارشنبه در دیدار خانواده شهید فهمیده که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن خیر مقدم به خانواده این شهید والامقام با اشاره به اهمیت مسئله جهاد و شهادت گفت:خداوند پیامبران را با دو موضوع اساسی کتاب آسمانی و جهاد در راه خدا فرستاد.

شهید فهمیده الگوی والای جهاد است/بالاترین خدمت خون دادن در راه اسلام است


وی با بیان این که جهاد سرلوحه کار ائمه و پیامبران بود، افزود:حضرت محمد (ص) در یک دستش قرآن و در دست دیگرش شمشیر و حضرت علی (ع) کتابش نهج البلاغه و ذوالفقارش برای جهاد و شهادت در راه اسلام بود.


این مرجع تقلید بیان کرد:خداوند برای پیشرفت مکتب اسلام مسئله جهاد و شهادت را قرار داد و بالاترین خدمت خون دادن در راه اسلام است.


آیت الله نوری همدانی با بیان این که مکتب شهادت از زمان اسلام تا به امروز ادامه داردگفت:شهدا هدف والایی داشتند، روی قبور شهدا جوان ناکام نوشته نشده است چرا که آنان معتقد بودند هدف پیشرفت اسلام است و ما به کام رسیده ایم.

شهید فهمیده الگوی والای جهاد است/بالاترین خدمت خون دادن در راه اسلام است


وی ادامه داد:شهادت مراتبی دارد و برخی از شهدا مانند شهید فهمیده الگوی والای جهاد و شهادت هستند، در سن ۱۳ سالگی با بستن نارنجک به خود در راه اسلام کاری بس بزرگ کرد که امام راحل در وصف وی گفت او رهبر من است.


این مرجع تقلید در پایان ضمن تبریک به خانواده این شهید والامقام گفت:پدر و مادر شهید فهمیده دارای روح بلندی هستند که چنین فرزندی در دامان آنان پرورش یافته است.

انتهای پیام/ش

دیدار خانواده شهید فهمیده با آیت الله نوری همدانی

برچسب ها: مراجع تقلید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار