رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

صدا و سیما مقابل تهاجم دشمنان علیه راهیان نور ایستاد

کارگر گفت:صدا و سیما با توجه به داشته‌ها و امتیازات واقعا موفق بوده است و در همه عرصه‌ها به ما کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تقدیر از قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور کشور امروز (چهارشنبه) ۲۹ خردادماه در سالن رضوان ساختمان بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، ویدئویی از فعالیت‌های قرارگاه رسانه‌ای در مناطق جنگی پخش شد.

در این مراسم سردار ادیبی رئیس ستاد راهیان نور کشور، کارگر رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های مقدس،رحمتی فرمانده قرارگاه رسانه ای، شاه آبادی معاون صدا، موسوی مقدم، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور حضور داشتند.

سردار ادیبی با بیان اینکه ما خودمان را میدان دار جنگ نرم می‌دانیم،گفت: برای اولین بار سیزده شبکه رادیویی و ۸ ارتباط زنده خبری را در راهیان نور اخیر شاهد بودیم. برنامه راهیان نور امسال همزمان با سیل بود اما در این شرایط هم بچه‌های رسانه سنگ تمام گذاشتند و حتی از سال گذشته هم بهتر بود؛ ۲۵ برنامه تلویزیونی و تیزر‌های سینمایی داشتیم که برای اولین بار در بحث راهیان نور اتفاق افتاده بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ مناطق جنگی بسیار گسترده است که ما از آن هم صحبت می‌کردیم، گفت: ۲۵ مجری در این فعالیت رسانه‌ای حضور داشتند و پرداختن به سیره شهدا یکی از عناصر مهم ما بود.

آشنا:بزرگترین فعالیت صدا و سیما همراهی با راهیان نور است

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی ریاست جمهور در ادامه برنامه گفت: در جمع یکی از بزرگترین خدمتگزاران ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم. این اتفاقات به ما یادآوری می کند که اینجا سرزمین سرو قامتان و مردان مقاوم است. یکی از بزرگترین فعالیت‌های سازمان صدا و سیما همراهی با راهیان نور و پوشش این حرکت است.

آشنا کمک مالی به راهیان نور را از وظایف دولت دانست و اظهار کرد: باید دولت تا می‌تواند راهیان نور را تامین مالی کند؛ در عمل راهیان نور یک جریان و حرکت است که از مردم تامین مالی می‌شود و باید از سوی دولت و حاکمیت هم تامین مالی شود. ما وظیفه داریم تامین مالی راهیان نور را انجام دهیم. اولین راه آشکار و علنی است که در ردیف بودجه تامین مالی صورت گیرد که این بودجه کم است و بعدی بودجه ستادی است که دستگاه‌های معین راهیان نور برای نگه داری و خدمت رسانی باید از طریق آن انجام وظیفه کنند. طی این فرآیند هر مکانی که شاهد یک تجمع انسانی است باید آب و برق و گاز و دیگر امکانات و ظرفیت حمایت و تامین مالی جمعیت را نیز داشته باشد.

آشنا ادامه داد:دولت باید به جنبه فرهنگی راهیان نور توجه کند. اگر دولتی رزمندگان را تکریم کند و اشرافی گری را کنار بگذارد و به وظایف پایه‌ای خودش توجه کند، طبیعتا رغبت مردم برای حفظ رشادت‌های بچه‌های رزمنده افزایش و نگرانی برای حفظ این ایثارگری‌ها بیشتر می‌شود. سومین عرصه خدمت دولت به راهیان نور آن که کمتر به آن توجه شده است؛ جنبه نمادین راهیان نور برای ما مثل ۲۲ بهمن و روز قدس است. اگر مردم به راهیان نور روی می‌آورند یعنی هنوز پایبند به  ارزش‌های انقلاب هستند.

راهیان نور مدیون توجه رهبر انقلاب است

بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه برنامه بیان کرد: راهیان نور مدیون توجه رهبر انقلاب است. امیدوارم همه ما بتوانیم به نور اصلی برسیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم. خدا را شکر عملکرد راهیان نور با وجود مشکلات اخیر سیل بسیار خوب بود.

وی گفت:در سال ۹۷ بیش از هفت میلیون نفر به استان‌های مرزی جنگ زده رفتند و همه دستگاه‌ها در کشور همکاری کردند. ما در موضوع راهیان نور هیچ مشکل غیرقابل حل نداریم خدا را شکر در تمامی نظر سنجی‌ها انعکاس راهیان نور توسط صدا و سیما به بهترین شکل انجام شده است و به لطف خدا رسانه ملی توانسته این توفیق را داشته باشد و به تنهایی پرچم دار راهیان نور باشد.

کارگر با بیان اینکه خوشبختانه صدا و سیما مقابل تهاجم دشمنان علیه راهیان نور ایستاد،گفت: صدا و سیما با توجه به داشته‌ها و امتیازات واقعا موفق بوده است و در همه عرصه‌ها به ما کمک کرده از این رو نباید در کار صدا و سیما و تخصصشان دخالت کنیم.

پس از پخش کلیپ درباره شهید چمران، سردار سلیمانی گفت: راهیان نور امتداد دفاع مقدس است. امروز همه در راه ایثار و شهادت نقش آفرینی می‌کنند. راهیان نور بستری برای نمایش حماسه‌ها و رشادت‌هاست و همه در این فعالیت نقش داشتند. من هم به عنوان یک خادم در بسیج و سپاه از همه کسانی که در زمینه راهیان نور تلاش کردند تشکر می‌کنم. خدا را شکر در صدا و سیما شاهد افزایش کمی و کیفی برنامه‌های راهیان نور بودیم و قرار است برای راهیان نور شمال غربی هم برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: برخی از علما که در راه عرفان عملی قدم بر می دارند معتقدند تا ابعاد اخلاقی از سوی فرد اجرایی نشود، اتفاقی نمی افتد. بهترین راه برای پیشرفت در مسائل اخلاقی این است که مربی وجود داشته باشد.

وی افزود:پرورش کنار مربی به مراتب بهتر از حضور در جلسات اخلاقی است. باید در این راه عمل کرد و راه جهاد را ادامه داد. امیدواریم این راه را تا پایان ادامه دهیم؛ صدا و سیما در حد توانش کارهایی را برای پوشش فعالیت‌های جهادی انجام داده است و البته باید بیش از این فعالیت کرد.

در ادامه مراسم از دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما و حجت الاسلام موسوی مقدم تقدیر شد. رنجبران مدیر روابط عمومی صدا و سیما به نمایندگی از علی عسگری لوح را دریافت کرد. سپس از شاه آبادی معاون صدا، رحمتی فرمانده قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور، زین العابدین مدیر شبکه یک سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، سعید آشناب مدیر شبکه پنج، قاسمی مدیر شبکه شما، علی صیفی مدیر شبکه رادیو جوان، محمد زاده ، رحیمی مدیر کل صدا و سیما استان خوزستان، داریوش دبیری مدیر صدا و سیما استان، سید حسین ناظر مدیر صدا و سیمای مرکز بوشهر، محمد حسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سید محسن بلادیان مدیر کل ارتباطات زمینی سازمان صدا و سیما، فاطمی مرکز استان‌های سازمان صدا و سیما، مدیر کل دفتر پخش سازمان صدا و سیما، عباس هنرمند رئیس باشگاه خبرنگاران جوان و چند تن دیگر تقدیر شد. از عبد الرضا امیر احمدی، پژمان کریمی، پورابراهیم، احسان متولی، فاطمه رضا پور، مرتضی جوادی، محمد قاسمی و وفا مهر مجریان راهیان نور ،برخی از  تهیه کنندگان، مدیران سازمان صدا و سیما و فعالان راهیان نور تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار