دانستنی‌های علمی؛

بخور نخور‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به تیروئید/ درمان بی‌اشتهایی با یک نوشیدنی خوش رنگ و لعاب/ غذایی مفید که «ام اس» را ضربه فنی می‌کند

برای درمان کم کاری تیروئید توصیه می‌شود ارده با شیره انگور یا خرما یا عسل در برنامه غذایی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

راهی برای درمان ام اس

بهترین و مهمترین غذا برای درمان بیماری ام اس ارده کنجد با شیره انگور است؛ توصیه می‌شود کسانی که به ام اس مبتلا هستد روغن سیاه‌دانه را به اندام تحتانی، مفاصل و زانو هایشان بمالند، استشمام عطریات به خصوص عطر ملایم مثل عطر محمدی مثل یاس و گل نرگس به طور مداوم هم از جمله مواردی است که به درمان بیماری کمک خواهد کرد. مبتلایان در مواقع نگرانی به‌هیچ وجه سردی نخورند، شب‌ها به هیچ وجه ماهی نخورند و ماهی را حتی در روز با گرمی‌های شدید به‌خصوص با خرما یا شکم پر با مجموعه ادویه تند بخورند.

از بین غذا‌ها فسنجان و به‌خصوص فسنجان بادام برای این افراد توصیه می‌شود؛ کسانی که گرمیشان بیشتر است در فسنجان از رب انار استفاده کنند، زیتون، بادام و انجیر روزی هرکدام هفت عدد صبح، ظهر و شب به ترتیب میل شود.

////////

توصیه طب سنتی برای کم کاری تیروئید

برای درمان کم کاری تیروئید توصیه می‌شود ارده با شیره انگور یا خرما یا عسل در برنامه غذایی داشته باشید؛ عسل در صبح و شبانگاه حتما میل شود، ۱۴ عدد بادام هر روز به بجوید؛ حجامت گرم برای تیروئید هفت مرتبه به صورت گرم مفید است، روزی سه عدد خرما میل کنید، مبتلایان به کم کاری تیروئید سردی‌ها به کلی به خصوص در زمستان ترک کنید، عرق رازیانه با عسل روزی یک لیوان میل شود اگر عرق رازیانه در اختیار نبود می‌توان از جوشانده گیاه رازیانه نیز استفاده کرد.

////////

از خواص فوق العاده چای ریحان غافل نشوید

رفع بی‌اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده از خواص برجسته چای معطر ریحان است؛ این نوشیدنی خواص آرام‌بخش، ادرارآور و ضدعفونی کننده دارد؛ طرز تهیه چای ریحان این گونه است که  یک یا ۲ قاشق ریحان خرد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد و پس از هر وعده غذایی ۲ یا ۳ فنجان از آن را میل کنید.

////////

معجون زردجوبه برای تسکین درد

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده‌ شیمیایی مهم است و به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند؛ این ماده به بهبود گردش خون و در نتیجه تسکین درد کمک می‌کند، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید،  مقداری عسل را اضافه کنید و منتظر بمانید تا خنک شود، دو بار در روز و تا زمانی که درد تسکین یابد این محلول را بنوشید.

////////

خواص روغن دارچین 

روغن دارچین خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد؛ نفخ و یبوست را از بین می‌برد، با خستگی مفرط، ضعف و افسردگی مقابله می‌کند، برای سیستم گوارشی مفید است و با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد مغز نیز کمک می‌کند، نقشی مهم در مقابله با اختلالات قلبی دارد، درد و سفت شدن عضله و مفصل‌ها را برطرف می‌کند، سردرد‌های ناشی از سرما را تسکین می‌دهد، با متوقف کردن خون‌ریزی، به روند بهبود کمک می‌کند، با دارابودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدتوموری درمان دیگری برای سرطان کلورکتال، ملانوما و لنفوم است، از روغن دارچین برای درمان عفونت‌ها و ناراحتی پوستی از جمله تومور‌های خوش‌خیم استفاده موضعی می‌شود.

////////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار