مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم مطرح کرد؛

ضعف در زیر ساخت‌های اقامتی و گردشگری قم

یزدانی گفت: زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری استان ضعیف است، در شرایط کنونی به ۲۰ هزار تخت اقامتی نیازمند هستیم، این درحالیست که فقط ۱۱ هزار تخت موجود می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درسالن جلسات فرمانداری قم گفت: برای رونق گردشگری دراستان باید برنامه‌ریزی دقیقی برای ارتقای زیرساخت‌های مهم گردشگری انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به مجوز احداث میهمان‌پذیر‌های جدید و تمدید واحد‌های قبلی در قم گفت: کد پیگیری و تمدید مجوز در صورتی برای میهمان‌پذیر‌ها صادر می‌شود که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت‌شده باشد.

وی تصریح کرد: ۱۷۰ خانه مسافر و بالغ‌بر ۸۰ میهمان پذیر دارای مجوز در سطح استان قم مشغول فعالیت هستند.

یزدانی مشکل تمدید پروانه برخی میهمان‌پذیری‌های استان را مورد توجه قرار داد و افزود: به واحد‌های گردشگری کمتر از ۲۰۰ مترمربع امکان تغییر کاربری به میهمان پذیری را نداشته و همین مسئله سبب برخی نارضایتی در بین سرمایه‌گذاران شده است.

انتقاد از عدم اجرای برخی مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی

رئیس انجمن میهمان‌پذیران قم نیز در این جلسه، با انتقاد از رویه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: این سازمان برخی از مصوبات شورای گفت و گوی بخش دولت و بخش خصوصی را اجرا نمی‌کند.

حسین جزینی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات استانی و پیگیری‌های ملی پروانه خانه‌های مسافری که به میهمان پذیر تغییر کاربری داده‌اند باید تمدید شود، اما میراث فرهنگی در وضعیت فعلی این اقدام را انجام نمی‌دهد.

۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است.

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار و در مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه صنایع کفش، تمدید پروانه مهمان‌پذیر‌ها و امهال بدهی کشاورزان استان بررسی شد.

انتهای پیام/الف

زیر ساخت‌های اقامتی و گردشگری قم ضعیف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.