روسیه: تروریست‌ها به دنبال دستیابی به سلاحهای هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی هستند

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد سازمانهای تروریستی در خاورمیانه در پی دست‌یابی سریع به سلاحهای بیولوژیکی، هسته‌ای و شیمیایی هستند.

روسیه: تروریست‌ها به دنبال دستیابی به سلاحهای هسته‌ای، بیولوژیکی، و شیمیایی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، یوری کوکاف، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دهمین نشست بین‌المللی هئیت‌های بلندپایه درباره مسائل امنیتی در شهر اوفا در این کشور اعلام کرد تروریست‌های بین‌المللی در تدارک دست‌یابی به سلاحهای بیولوژیکی، هسته‌ای و مواد شیمیایی سَمی هستند که در حملات  خود استفاده کنند.

این مقام ارشد امنیتی روس در سخنرانی خود افزود: «شماری از گرایشها و تمایلات اخیر سازمانهای تروریستهای بین‌المللی نیازمند توجه و تجزیه و تحلیل ویژه است. بیش از هر چیزی باید تلاش مداوم تروریست‌ها برای دست‌یابی به اطلاعات مربوط به ساخت سلاحهای بیولوژیکی، شیمیایی، و هسته‌ای و افزایش توجه آنها به مسائل مرتبط با استفاده از عامل‌های بیولوژیکی بیماری‌زا و مواد شیمیایی سَمی برای اهداف تروریستی رصد و تحلیل شود».

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به حمله پهپادی مداوم گروه‌های تروریستی به تأسیسات نظامی روسیه در سوریه گفت: «افزایش استفاده از ابزارهای فنی پیشرفته مخاطرات موجود را تشدید می‌کنند زیرا تروریست‌ها به دنبال دست‌یابی سریع و استفاده از این نوع سلاحها برای انجام جنایات خود هستند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار