حناچی:

بسیاری از پروژه‌های شهری نتیجه یک سوال غلط است

شهردار تهران گفت: اگر پروژه‌ای با کیفیتی بالا در هر نقطه از جهان اجرا شده نتیجه رعایت استاندارد‌های درستی است که باید به آن توجه می‌شد.

بسیاری از پروژه‌های شهری نتیجه یک سوال غلط استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در هشتمین جشنواره مدیریت پروژه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با تاکید بر اینکه کیفیت اتفاقی نیست و نتیجه دانش و مهارت و کنترل‌هایی است که باید انجام شود گفت: اگر پروژه‌ای با کیفیتی بالا در هر نقطه از جهان اجرا شده نتیجه رعایت استاندارد‌های درستی است که باید به آن توجه می‌شد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم مبنی بر اینکه حسن السوال نصف العلم است گفت سوال درست ۵۰ درصد رسیدن به پاسخ درست است، اما شاهدیم بسیاری از پروژه‌های شهر ما نتیجه یک سوال غلط است.

شهردار تهران با بیان اینکه در این فرآیند کارفرما نقش مهمی دارد، اظهار کرد: اگر کارفرما حرفه‌ای نباشد در اجرای طرح‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حوزه اقدامات شهری کارفرمایان تلاش می‌کنند که از خرد جمعی استفاده کنند و خیلی از پروژه‌های بزرگ نتیجه‌ی رقابت‌های حرفه‌ای هستند.

حناچی با اشاره به پروژه پل طبیعت گفت: اجرای این پل نتیجه برگزاری یک مسابقه بود که کسی تا قبل از آن طراح آن را نمی‌شناخت و این پروژه سبب شد که سازنده اش در مقیاس جهانی معروف شود.

شهردار تهران با مهم برشمردن رعایت استاندارد‌های مدیریت پروژه در کشور گفت: این نتیجه اصلی انجمنی است که امروز به خاطر آن گرد هم آمده ایم و اجرای کامل این فرآیند کار را در شرایط فعلی کشور سخت می‌کند. زیرا که از یکسو پیمانکاران درگیر گرفتن مطالبات شان هستند و از سوی دیگر شهرداری درگیر تامین اعتبارات است و ما امیدواریم بتوانیم با استفاده از خلاقیت و نوآوری پروژه‌های خوبی را تعریف کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار