جراحی زیبایی و زنان و زایمان بیشترین شکایات از قصور پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد که بیشترین شکایات از قصور پزشکی در زمینه جراحی زیبایی و زنان و زایمان در کشور ثبت شده است.

جراحی زیبایی و زنان و زایمان بیشترین شکایات از قصور پزشکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در جمع خبرنگاران شیراز، آمار دقیقی از شکایات ثبت شده در حوزه قصور پزشکی در زمینه جراحی زیبایی و زنان را اعلام نکرد و گفت: شکایت از جراحی زیبایی و قصور پزشکان در حوزه زنان در رتبه نخست شکایت‌ها در کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات فرهنگی در زمینه جراحی زیبایی و اینکه در هیچ کشوری این چنین تقاضای عمل وجود ندارد، افزود: این همه اعمال جراحی زیبایی خارج از عرف دنیاست و در جهان رتبه نخست را داریم.

ظفرقندی در ادامه گفت: برخی پزشکان بدون مجوز اقدام به عمل جراحی زیبایی می‌کنند که پیامد‌های غیر قابل جبرانی را برای بیماران رقم می‌زند.

وی با ابرازی خشنودی از سازمان نظام پزشکی استان فارس، اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های انجام شده این سازمان در تمامی ارکان توانسته موفق عمل کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: بر اساس مشاهدات انجام شده متاسفانه سالانه تعداد کثیری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به دلیل مشکلات کشور، تقاصای خروج از کشور میکنند و این امار رو به افزایش است.

وی بر لزوم اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشکی تاکید کرد و گفت: براساس یک استدلال منطقی باید تعرفه خدمات معادل رشد حقوق و دستمزد و تعرفه هتلینگ معادل رشد تورم کشور افزایش یابد، به دلیل وابسته بودن کالاهای پزشکی به قیمت ارز معمولاً تورم در حوزه پزشکی یک و نیم برابر سایر حوزه‌ها باید محاسبه گردد.

ظفرقندی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی گفت: در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار افزایش تعرفه‌ها شده‌ایم که این نامه به شورای عالی بیمه‌ها برای بررسی مجدد و انجام اصلاحات ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه کنونی خدمات پزشکی تا تعرفه واقعی فاصله دارد اضافه کرد: هزینه کاهش این فاصله نباید از جیب مردم پرداخت شود بلکه بیمه‌‎ها باید آن را متقبل شوند و پوشش مناسب تری ارائه دهند.

ظفرقندی همچنین گفت: اگر تعرفه‌ها کمتر از هزینه واقعی باشد برخی مراکز پزشکی رو به تعطیلی می‌روند و پزشکان به ویژه پزشکان عمومی به مشاغل دیگر روی می‌آورند و شاهد هدر رفت سرمایه های اجتماعی در این حوزه خواهیم بود.

ظفرقندی همچنین بر لزوم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها تاکید کرد و گفت: نصب دستگاه کارتخوان جهت تسهیل کار شهروندان انجام خواهد شد، نباید نصب دستگاه کارتخوان دستمایه‌ای برای جو سازی علیه جامعه پزشکی باشد.

وی تصریح کرد: قطعاً پزشکان باید در راستای خدمت به بیمار و برای رفاه حال او از هر امکاناتی استفاده کنند، اما باید توجه کرد که قشر پزشکی به عنوان یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که نباید اعتماد بین مردم و پزشکان از طریق جوسازی‌ها و ارائه آمار غلط درخصوص فرار مالیاتی پزشکان از بین برود.

انتهای پیام/م

شکایات از قصور پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
سجاد
۲۲:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
انجام کارهای پوستی و لیزر فقط توسط متخصصین پوست مجاز است و انجام این کارها توسط پزشکان عمومی و افراد متفرقه تخلف است . این تخلفات این سالها گسترده شده ایکاش مقامات قضایی و مقامات وزارت بهداشت نظارت و رسیدگی بیشتری می کردند. عده ای دارن مال مردم رو میبرن و با سلامتیشون بازی میکنن
آخرین اخبار