آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان در ۲۰ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار با همکاری آموزش و پرورش از ۵ تیر ماه آغاز می‌گردد.
والدین گرامی پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

وی گفت : نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت، همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا در مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید نهایی جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌نمایند.

شکیبا افزود : نوآموزانی که در غربالگری اولیه توسط آزماینده‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند جهت بررسی‌های تخصصی به پایگاه تخصصی که در شهر کرمانشاه مستقر می‌باشد مراجعه می‌نمایند.

وی افزود : نوآموزانی که توسط پزشک مشکوک یا دارای اختلال تشخیص داده شوند نیز با فرم ارجاع به مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

شکیبا گفت : نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک ثبت و یک برگ خلاصه معاینات جهت درج در پرونده دانش آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

وی گفت : والدین عزیز دقت نمایید که نوآموزان در صورت انجام و تکمیل معاینات در پایگاه سنجش می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.

شکیبا افزود : پیش بینی می‌گردد حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرند.

وی افزود : نوآموزانی که سال گذشته به عنوان پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و معاینات آن‌ها تکمیل می‌باشد نیاز به حضور مجدد در پایگاه سنجش نداشته و با مدارک سال گذشته جهت ثبت نام به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند کرد.

شکیبا گفت : طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان در ۲۰ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار با همکاری آموزش و پرورش از ۵ تیر ماه آغاز می‌گردد.

وی گفت : والدین گرامی پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

شکیبا افزود : نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت، همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا در مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید نهایی جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌نمایند.

وی افزود : نوآموزانی که در غربالگری اولیه توسط آزماینده‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند جهت بررسی‌های تخصصی به پایگاه تخصصی که در شهر کرمانشاه مستقر می‌باشد مراجعه می‌نمایند.

شکیبا گفت : نوآموزانی که توسط پزشک مشکوک یا دارای اختلال تشخیص داده شوند نیز با فرم ارجاع به مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت : نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک ثبت و یک برگ خلاصه معاینات جهت درج در پرونده دانش آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

شکیبا افزود : والدین عزیز دقت نمایید که نوآموزان در صورت انجام و تکمیل معاینات در پایگاه سنجش می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.

وی افزود : پیش بینی می‌گردد حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرند.

شکیبا گفت : نوآموزانی که سال گذشته به عنوان پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و معاینات آن‌ها تکمیل می‌باشد نیاز به حضور مجدد در پایگاه سنجش نداشته و با مدارک سال گذشته جهت ثبت نام به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

طرح سنجش سلامت نوآموزان آغاز شد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار