اندازه گیری و کنترل فشارخون بیش از ۲۲ هزار نفر در دشت آزادگان

مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان از انجام اندازه گیری و کنترل فشارخون بیش از ۲۲ هزار نفر در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در سطح این شهرستان خبر داد.

حکیم عطشانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کل جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش مرکز بهداشت این شهرستان را ۴۱ هزار و ۳۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح بسیج ملی فشار خون تاکنون، ۲۲ هزار و ۵۷۳ مورد کنترل فشارخون توسط پایگاه‌های بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی در سطح شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷ ایستگاه سنجش فشارخون در سطح شهرستان فعال هستند، اظهار داشت: آمار غربالگری مرکز بهداشت ۲۱ هزار و ۷۷۰ نفر در سامانهٔ سیب و در حوزهٔ درمان که شامل؛ ایستگاه‌های بیمارستان شهدای نفت، بیمارستان شهید چمران و کلینیک تخصصی شهدا و همچنین فوریت‌های پزشکی یکهزار و ۴۴۶ نفر ثبت شده است.

عطشانی با بیان اینکه استقرار اکیپ‌ها در نماز‌های جمعه، شب‌های قدر، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی، راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر خدمات رسانی کردند، افزود: همچنین با استقرار مداوم در حسینیه‌ها و زمان اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مساجد در راستای بسیج ملی کنترل فشارخون به مردم ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان بیان کرد: به همت پرسنل و همیشه در صحنهٔ بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ در ۱۷ روز باقی مانده تا پایان بسیج ملی کنترل فشارخون این آمار را به صفر خواهیم رساند.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

برچسب ها: اخبار پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.