حضور عربستان و بحرین در نشست‌های محرمانه ضدفلسطینی در آمریکا

روزنامه الاخبار از حضور هیئت‌های عالی‌رتبه ریاض و منامه در نشست‌های محرمانه در آمریکا با هدف بررسی راه‌های پیروزی در کنفرانس بحرین خبر داد.

حضور عربستان و بحرین در نشست‌های محرمانه ضد فلسطینی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار لبنان از حضور هیئت‌های دیپلماتیک عالی رتبه عربستان و بحرین در نشست‌های ضد فلسطینی محرمانه‌ای خبر داد که در ابتدای ماه میلادی جاری در آمریکا با هدف بررسی راه‌های پیروزی در کنفرانس بحرین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: کنفرانس "کمیته یهودیان آمریکایی" که امسال در ۳ و ۴ ماه میلادی جاری، ژوئن، در واشنگتن برگزار شد میزبان هیئت‌های دیپلماتیک بحرینی و سعودی بود و در آن کارگروه‌های متعدد مرتبط با پیروزی در نشست بحرین و روند عادی سازی روابط برگزار شد.

به نوشته این روزنامه، مشارکت عربستان در این نشست و زیر پرچم بحرین نمونه‌ای از به کارگرفته شدن رژیم آل سعود به عنوان دروازه‌ای به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایفای نقش در معامله قرن است.

الاخبار به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، نوشت: نشست بحرین توفقنامه‌ای را مطرح خواهد کرد که بر اساس آن یک هیئت اجرایی ویژه معامله قرن تاسیس شود که مقر رسمی آن در منامه باشد و پس از آن تمامی کنفرانس‌ها و نشست‌های متعلق به معامله قرن در این کشور برگزار خواهد شد.

این منابع احتمال داده اند که منامه در روند عادی سازی روابط پیشرفت سریعی خواهد داشت و عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی برگزاری این کنفرانس در بحرین را نخستین گام رژم آل خلیفه در مسیر روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس دانسته اند.

روزنامه الاخبار همچنین به نقل از این منبع دیپلماتیک فاش کرد که سفارت رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری این نشست در بحرین تاسیس خواهد شد و بازیگر اصلی پروژه عادی سازی روابط عربستان است، اما سعودی‌ها نمیخواهند هم اکنون زمام امور را در دست بگیرند.

گفته شده نشست بحرین در ۲۵ و ۲۶ ژوئن و با مشارکت مصر، مراکش و اردن در منامه و با هدف راه اندازی بخش اقتصادی معامله قرن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار