اذعان پمپئو به تردید مقامات آمریکایی درباره قضیه دست داشتن ایران در حمله دریای عمان

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد ادعای دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها در خلیج عمان، از سوی شماری از سیاستمداران و همپیمانان این کشور مورد تردید قرار گرفته است.

اذعان پمپئو به نگاه های تردیدآمیز آمریکایی ها به ادعای دست داشتن ایران در حمله به نفتکش هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در مصاحبه با «بن شاپیرو» تحلیلگر سیاسی آمریکایی، اذعان کرد اتهام‌زنی‌های کشورش در خصوص دست داشتن ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش‌ها در خلیج عمان از سوی شماری از سیاستمداران آمریکایی و همپیمانان واشنگتن مورد تردید قرار گرفته است.

بن شاپیرو، ژورنالیست و تحلیلگر آمریکایی در بخشی از این مصاحبه از مایک پمپئو پرسید: شما چند روز پیش بلافاصله بعد از حمله (به نفتکش ها) گفتید ایران در پشت این حمله قرار دارد. اما رسانه‌ها مدعی شدند شما، دولت و دستگاه اطلاعاتی فاقد اعتبار برای صحبت کردن درباره این موضوع هستید، جواب شما چیست؟

پمپئو در جواب گفت: به صراحت اعلام می‌کنم این افراد، به دنبال بازی سیاسی هستند و تلاش دارند به رئیس جمهور ترامپ و سیاست خارجی وی حمله کنند. من معتقدم آن‌ها در این مسئله تردید می‌کنند؛ چرا که این، کار آنهاست. اما متأسفانه آن‌ها دارای نفوذ واقعی هستند.

پمپئو همچنین در این مصاحبه مدعی شد آمریکا اطلاعات کافی را در خصوص اینکه ایرانی ها، عامل حمله به نفتکش‌ها بودند، در اختیار سران کشور‌های دیگر قرار داده است.

او در ادامه گفت: اما در خصوص افرادی که دراین باره تردید می‌کنند. آن‌ها سربازان، ملوانان و تفنگداران دریایی را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ چرا که این طور نشان می‌دهند که وحدت و یکپارچگی در آمریکا نیست.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن انگشت اتهام را به ایران تنها به این خاطر که طرف دیگری برای انجام این حملات وجود نداشته، نشانه رفته است، مدعی شد: ایرانی‌ها ادعا کرده بودند که چنین کاری را انجام می‌دهند و آن را در عمل نیز انجام دادند.

پمپئو همچنین گفت: متأسفم که برخی دولت را به افزایش تنش متهم می‌کنند. این با وجود آن است که ما در هفته‌های اخیر تلاش‌های بسیاری انجام دادیم تا موضعی برای جلوگیری از افزایش تنش و درگیری جنگ ایجاد کنیم.

شایان ذکر است، ادعا‌های آمریکا در خصوص دست داشتن ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش‌ها در خلیج عمان در حالی مطرح می‌شود که هنوز هیچ سند قابل اثباتی از سوی آمریکا در این زمینه ارائه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
پس صد بار نه هزار بار بیجاکردید گفتید ایران عامل حمله بوده به نفتکش ها
سیاست شما برای ملت ایران رو شده
آخرین اخبار