وزیر بهداشت در زرندیه مطرح کرد؛

۵ هزار تخت بیمارستانی در دست بهره برداری/ اورژانس ایران یکی از مدرن‌ترین اورژانس‌ها در شرق مدیترانه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زرندیه گفت: ۵ هزار تخت بیمارستانی را در کشور دست بهره برداری داریم.

۵ هزار تخت بیمارستانی در دست بهره برداری  در کشور/ اورژانس ایران یکی از مدرن‌ترین اورژانس‌ها در شرق مدیترانهسعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح طرح‌های شهرستان زرندیه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: ۵ هزار تخت بیمارستانی آماده بهره برداری داریم.

نمکی با بیان اینکه مشکل توزیع عادلانه ومناسب و بهره‌برداری از ظرفیت‌های این تخت‌ها است، افزود: تخت‌های زیادی در کشور ضریب اشغال زیر ۳۰ درصد دارند و این در حالی است که در راهرو بیمارستان برخی شهرها هم  تخت داریم.

وی با اشاره به اینکه معضلی به نام کمبود تخت‌های بیمارستانی در نظام سلامت نداریم، اضافه کرد: با طرح تحول نظام سلامت تعداد زیادی تخت به تخت‌های کشور اضافه شد و در دولت دوازدهم به اندازه کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شد .

 از تخت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اولین برنامه ما این است که از تخت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و بعد کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی بیان کرد: بیمارستان امام رضای زرندیه که امروز افتتاح شد یک بیمارستان عمومی ۳۲ تختخوابی هست و تقریباً همه بخش‌های مورد نیاز منطقه را دارد که قرار شده که برای تکمیل بعضی از تجهیزات کمک کنیم.

تامین داروهای اساسی را در دستور کار داریم

بحث مدارس بدون پوسیدگی در بحث بهداشت داریم تا در بحث دندان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموزش ششم ابتدایی عاری از پوسیدگی را شاهد باشیم.

نمکی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری را برای عشایر کوچ‌رو را در دستور کار داریم که به زودی به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: همچنین موضوع تامین دارو‌های اساسی را در دستور کار داریم که مردم در طول سال با کمبود دارو مواجه نباشند، درکنار این ماندگاری پزشک در نقاط محروم و کاهش پرداخت از جیب مردم در پرداخت‌های کمرشکن و حمایت از بیماران خاص را در دستور کار داریم.

بیمارستان امام رضای زرندیه به ۶۴ تخت ارتقاء می‌یابد

نمکی تصریح کرد: به دلیل قرار گرفتن این بیمارستان در بین شاهراه مواصلاتی قرار شد قسمت‌های اورژانس و قسمت سی تی اسکن را تجهیز و تکمیل کنیم و در رابطه با طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش تخت ها اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: از طرح ملی کنترل فشارخون بازدید داشتیم خوشبختانه همکاران ما در این بخش به خوبی عمل کردند و حتی از اهدافی که ما پیش بینی کردیم جلوتر بودند.

اورژانس ایران یکی از مدرن‌ترین اورژانس‌ها در شرق مدیترانه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای کشور را داریم،گفت: ما یکی از مدرن‌ترین و بروز‌ترین‌های منطقه در شرق مدیترانه به تایید سازمان جهانی بهداشت داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها به خصوص در شرایط مسافرت‌ها و نقل و انتقال بیشتر، مردم پایگاه‌های سیار بیشتر خواهند شد و قطعاً در پیک ترافیک پایگاه هوایی مان را هم زیادتر خواهیم کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.