۷۳۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت برای جبران خسارت سیل در بخش‌های مختلف ۷۳۰ میلیارد ریال در دو قالب بلاعوض و تسهیلات به این استان اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل این استان گفت : باران‌های سیل‌آسای نیمه اول فرودین ماه امسال نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف این استان وارد کرد.

وی بیشترین خسارت وارد شده را در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌ها اعم از راه‌های ارتباطی و شبکه‌های آب شرب عنوان کرد و افزود: دولت ۳۵۰ میلیاردریال تسهیلات ۴ درصد و ۳۸۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض در نخستین مرحله برای جبران بخشی از خسارت سیل به این استان اختصاص داده است.

گوهرگانی ابراز کرد: خسارت وارد شده به راه‌ها، ابنیه‌ها و تاسیسات جاده‌ای در سامانه جامع سجاد ثبت شده که به این منظور یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال نیز به این بخش اختصاص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه دستگاه‌های اداری تا ۴ تیر ماه فرصت دارند برآورد خسارات ناشی از سیل را در سامانه جامع سجاد ثبت کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی اداره‌ای تا زمان تعیین شده نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نکند از دریافت اعتبارات خسارات ناشی از سیل محروم می‌شود.

حسین کلانتری بیان کرد: سیل ابتدای امسال سبب ایجاد خسارت به بخش‌های مختلف استان شامل کشاورزی، راه و تاسیسات، گردشگری، واحد‌های صنعتی و مناطق مسکونی شده که امیدوارم دولت برای جبران خسارت تدبیری بیندیشد.

وی تصریح کرد: ۹ بانک عامل با هدف تسهیل در امر پرداخت تسهیلات جبران خسارت سیل تعیین شده که البته مبنای پرداخت خسارات، اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع امداد دولت (سجاد) است.

انتهای پیام/غ

جبران خسارت های سیل در استان

برچسب ها: سیل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.