مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد؛

جانمایی چهار منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری قم از جانمایی چهار منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم خبر داد.

جانمایی چهار منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری قم اظهار کرد: عمده مشکلات صنایع‌دستی بیمه هنرمندان این صنایع و نبود بازارچه دائمی برای فروش صنایع‌دستی در استان قم است که این امر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: برای مشکل بازارچه دائمی با مسئولان شورای شهر جلساتی برگزار و در حال رایزنی برای جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی هستیم در تلاش هستیم تا با همکاری بخش خصوصی یک زمین ۲ هزار متری در اختیار ما قرار گیرد اگر این امر تحقق یابد فروش و بازار خوبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: در این زمینه قرار شد بازارچه‌ای در بازار کهنه ایجاد شود که نیاز به اعتبار ۷ میلیارد تومانی بود و سازمان میراث فرهنگی ۳ میلیارد تومان آن را تأمین و قرار شد ۳ میلیارد تومان دیگر از منابع و اعتبارات استانی تأمین شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان صنایع‌دستی استان قم، گفت: این مشکل ملی است و هر استانی در زمینه بیمه هنرمندان خود سهمیه‌ای دارد و به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان قم در مجلس نامه‌نگاری شده و درخواست افزایش سهمیه بیمه هنرمندان قم را داشتیم.

یزدانی از هنرمندان خواست تا در امر برند سازی محصولات خود اقدام و خود هم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات ایده جدیدی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

بازارچه صنایع دستی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.