رئیس جهاددانشگاهی در همدان:

اجرای ۳۱ طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشور

پیاده‌سازی ۳۱ طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،رئیس جهاددانشگاهی در گردهمایی روسای واحدهای سازمانی این نهاد در همدان  گفت: ۳۱ طرح فناورانه را برای رفع نیازهای روز کشور مرتبط با مسائل اقتصادی اجرایی خواهیم کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی،  با بیان اینکه الگوسازی توان کشور در حوزه‌های مختلف را با برنامه‌ریزی و تلاش تا به امروز انجام داده‌ایم، افزود: بر این اساس، سند چشم‌انداز جهاددانشگاهی در افق ۱۴۰۴ ناظر بر ارائه فعالیت‌های شاخص واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی را برای پیشرفت کشور ، برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به موفقیت بین‌المللی موسسه رویان گفت: نشان دادیم در سطح بین‌المللی در صورت وجود بستر مناسب کارهای بزرگی انجام می‌دهیم و در سطح ملی نیز در چهار زمینه‌ مختلف جهاددانشگاهی، الگوسازی و فعالیت‌های مهمی انجام داده‌ایم.

طیبی با تشریح اینکه انجام کارهای بزرگ با منابع مالی محدود امکان پذیر نیست، گفت: کار بزرگ با منابع دولتی، نیاز به ۳ تا ۱۱ سال وقت تا قانع کردن مدیران دولتی خواهد داشت.

وی با اشاره به درخواست جهاددانشگاهی برای واگذاری مأموریت‌های بزرگ به این نهاد، بیان کرد: نقش جهاددانشگاهی در نقشه‌ جامع علمی کشور برای همین امر مدون شد به طوریکه این سند، اهداف خوبی برای جهاددانشگاهی داشت که متأسفانه تا امروز به دلایل مختلف به خوبی اجرا نشده است.

رئیس جهاددانشگاهی فضای کشور را فضای خوبی برای کارهای بزرگ دانست و گفت: با توجه به اختصاص بودجه‌ی مناسب ،این نهاد باید از فرصت پیش آمده ، بیشترین  استفاده را ببرد.

وی نیاز امروز کشور را وجود مدیران خودباور و با تجربه در زمینه‌های علمی و عملی عنوان کرد و گفت: مدیران خودباور، مؤمن و با ایمان جهاددانشگاهی که در این حوزه دست برتر را دارند، باید از این زمینه بهره‌برداری لازم را ببرند.

طیبی همچنین با تأکید بر آماده‌سازی نسل سوم و چهارم جهاددانشگاهی برای مدیریت در این نهاد، ادامه داد: نیروهای کارآمد جهاددانشگاهی را برای رفتن به خارج از این نهاد به علت اعتلا و نیاز به پیشرفت کشور تشویق می‌کنیم.

گردهمایی رؤسای سازمان‌ها، واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مؤسسات آموزش عالی و علمی- کاربردی و مراکز جهاددانشگاهی به مدت دو روز به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ا

 ۳۱ طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشورعملیاتی خواهد شد 

برچسب ها: جهاد دانشگاهی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.