در سال ۹۶ و ۹۷؛

۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار خانه احزاب قرار دادیم

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور از فعالیت ۱۱۰ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی در کشور خبر داد.

۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار خانه احزاب قرار دادیمبه گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حمید ملانوری صبح امروز پنج شنبه در نشست معاون سیاسی وزیر کشور با معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان کرمانشاه اظهار داشت: برگزاری انتخابات مهمترین نماد مردم سالاری دینی است که در طول تاریخ بعد از انقلاب همواره با حضور حداکثری مردم همراه بوده است.

وی نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد را بسیار مهم دانست و گفت: احزاب و سمن‌ها به موضوعات مختلف به طور ضابطه‌مند و قانونمند ورود کرده و مشارکت تأثیرگذاری داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی و تحزب است و احزاب به عنوان نهاد‌های مردمی که دربرگیرنده نخبگانی هستند که به خوبی می‌توان از ظرفیت آن‌ها در تصمیم گیری‌ها استفاده کرد.

وی فلسفه وجودی احزاب و انتظار از آن‌ها را افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به مسائل اجتماعی و رشد عقلانیت سیاسی در جامعه عنوان کرد.

ملانوری از فعالیت ۱۱۰ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی در کشور خبر داد و افزود: همچنین تاکنون سه جبهه سیاسی اعم از جمنا، جبهه اصلاح طلبان ایران و اصولگرایان استان قم شکل گرفته است.

وی گفت: در سال ۹۶ و ۹۷ در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار خانه احزاب قرار دادیم این در حالی بود که قبل از دولت یازدهم ۸ سال یارانه احزاب قطع شده بود.

به گفته این مسئول، در حال حاضر در ۱۷ استان کشور خانه احزاب شکل گرفته است.

انتهای پیام/ز

 

در ۱۷ استان کشور خانه احزاب شکل گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.