هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا نشان از توان بالای دفاعیمان بود/ ایران باید سریعا به سازمان ملل شکایت کند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا با ارسال پهپاد جاسوسی خود در تلاش است که ایران را وادار به عکس‌العمل شتاب زده کند.


سرنگونی پهباد جاسوسی کاخ سفید نشان از قدرت و توان  بالای دفاعی ایران در مرز‌های هوایی و دریایی می دهد/به گزارش  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بامداد امروز یک فروند پهپاد پیشرفته از نوع «گلوبال هاوک» که در قلمرو و مرز‌های داخل ایران، قصد تجسس علیه پایگاه‌های دریایی ایران را داشت که با پدافند هوایی سپاه پاسداران منهدم شد.

وی افزود: این نوع پهپاد یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های آمریکاست که به نظر می‌رسد برای نخستین بار مورد آزمایش قرار می‌گیرد، همچنین هزینه ساخت این آن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است.

هانی‌زاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد واشنگتن یک جنگ روانی_نظامی را علیه ایران آغاز کرده است، تصریح کرد: کاخ سفید با هدف متجاوز نشان دادن تهران، یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های خود را به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان فرستاد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: واشنگتن ضمن اعتراف به سقوط این پهپاد پیشرفته مدعی شده است که در آب‌های بین‌المللی سقوط کرده است، ولی اگر این موضوع صحت دارد سپاه پاسداران در آنجا چه نقشی می‌توانست داشته باشد، در حالی که تمام آب‌های بین‌المللی خارج از مرز‌های ایران است و این پهپاد در داخل فضای هوایی ایران سرنگون شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا با این ارسال این پهپاد بدون توجه به قوانین بین‌المللی و عواقب خطرناک آن در تلاش است که ایران را وادار به عکس‌العمل شتاب زده کند، خاطر نشان کرد: سرنگونی این پهپاد نشان می‌دهد که ایران از قدرت و توان بالایی برای دفاع از مرز‌های هوایی و دریایی برخوردار است.

این تحلیگر سیاسی تصریح کرد: هوشمندی نیرو‌های مسلح ایران در سرنگونی پهپاد واشنگتن نشان از توانایی بالای ماست، در حقیقت آمریکایی‌ها با این اقدام قصد داشتند از قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران سنجشی داشته باشند.

هانی زاده افزود: با سرنگونی این پهپاد، واشنگتن متوجه شد که تهران از قدرت بالایی برای دفاع هوایی و دریایی برخوردار است، با این حال کاخ سفید تلاش می‌کند با فرافکنی موضوع را به شورای امنیت منتقل کند و ایران را تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: با توجه به اینکه پهپاد در داخل مرز‌های ایران سقوط کرده است، تهران به اندازه کافی دلیل دارد که بگوید این کار با قصد تجاوز به ایران وارد شده است، به نظر می‌رسد که آمریکا برای جریان سازی علیه تهران با شکست مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به واکنش بعدی ایران در مقابل آمریکا، گفت: تهران باید تا قبل از اینکه آمریکا دست به اقدام دیگری بزند، به شورای امنیت شکایت کند و تمام دلایل و مستندات خود را به این شورا در مورد تجاوز کاخ سفید به خاک ایران و جاسوسی علیه پایگاه‌های دریایی خود ارائه دهد.

هانی زاده ادامه داد: کشور ما باید سریعا جریان سازی و افکار عمومی را از تجاوز واشنگتن به تهران آگاه کند، همچنین مسئولان سیاسی و نظامی باید در مقابل دوربین‌های تلویزیونی اسناد خود را در مورد سقوط این پهپاد پیشرفته جاسوسی در خاک ایران به رسانه‌های جهانی ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار