اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به رونق اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به رونق اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه افتتاحیه جشنواره فرهنگی و ورزشی سیلوانا در جمع خبرنگاران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و رونق مناطق روستایی یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام اسلامی بود و تاکنون نیز تمامی ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار ۱۰۰ درصد از امکانات زیرساختی و خدماتی بهرمند هستند که این خدمت رسانی همچنان ادامه خواهد داشت.
 
امید در ادامه با اشاره به اینکه رونق اشتغال روستایی یکی از مهمترین برنامه دولت تدییر و امید است گعفت: طبق تصمیم دولت و مجلس در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی ۱۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته که تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان آن ابلاغ شده که از این میزان ۷ میلیارد تومانش جذب و مابقی نیز امسال جذب خواهد شد.
 
وی نرخ سود این تسهیلات را ۶ و ۴ درصد و بازپرداخت آن را ۹ سال اعلام کزد و گفت: تاکنوت با تزریق این مقدار تسهیلات طبق اعلام مرکز آمار کشور نرخ بیکاری روستایی ۲ درصد کاهش و سهم اشتغال روستایی در اشتغال کل کشور ۲۵ درصد افزایش نشان میدهد.
 
انتهای پیام/م
 

سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به ارومیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.