فارس رتبه نخست فعالیت‌های سوادآموزی در کشور

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس در سال ۹۶ در رتبه ششم فعالیت‌های سوادآموزی در کشور قرار داشته و امسال موفق شده است رتبه نخست کشور را کسب کند.

فارس رتبه ششم فعالیت‌های سوادآموزی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد نوروزی چگینی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی استان فارس اظهار کرد: استان فارس در سال ۹۶ در رتبه ششم فعالیت‌های سوادآموزی در کشور قرار داشته است و امسال موفق شده است رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، موظف به آموزش ۲۹ هزار ۳۱۲ نفر هستیم افزود: ۵ منطقه فارس باید در سوادآموزی شتاب بخشی شود و در این راه به حمایت مالی و معنوی نیاز داریم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس  با بیان اینکه جدیدترین تعریف از سواد تبدیل دانش به عملکرد است، اضافه کرد: در این راستا مراکز یادگیری محلی به تلفیق دانش و مهارت می پردازند.

 بهزاد نوروزی چگینی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی در سال ۹۶، از ۱۵ مرکز در سال ۹۷ به ۲۶ مرکز افزایش یافته است ، ادامه داد: باید این مراکز را در سال ۹۸ به ۴۲ مرکز و تا سال ۱۴۰۰ نیز این مراکز را به ۵۹ مرکز افزایش دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس  با بیان اینکه برای افزایش کیفی و مهارتی سوادآموزی، دستگاه ها و سازمان های مختلف باید کمک کنند، اضافه کرد: در استان فارس ۵۹ منطقه آموزشی وجود دارد که به علت پراکندگی مناطق تصمیم گرفتیم به صورت تصادفی ۱۰ درصد از پرونده ها را بررسی کنیم تا تصویری واقعی از کیفیت آموزشی داشته باشیم و اگر لازم شد ۱۰۰ درصد پرونده ها را هم بررسی می کنیم.

 بهزاد نوروزی چگینی گفت: استفاده از تکنولوژی از مهارت های قرن اخیر است و امسال ۱۵ اداره در این طرح همکاری می کنند.

وی، با اشاره به طرح آموزش زنان و دختران عشایر با همکاری نهاد زنان ریاست جمهوری، افزود: در این حوزه آموزش ۲ هزار و ۹۱۷ نفر را تعهد کرده ایم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در خصوص سوادآموزی به اتباع خارجی بیان کرد: هدف، در سال ۹۷ آموزش به بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ تن بوده است و در سال ۹۸ هدف به رساندن آن به ۳ هزار نفر است.

نوروزی چگینی با بیان اینکه در پیشرفته ترین مناطق جهان هم سوادآموزی بزرگسالان تعطیل نمی شود، افزود: استان فارس آمادگی تعریف و اجرای طرح سرانجام بخشی را دارد که البته این طرح به معنای پایان بخشی به سواد آموزی نیست.

وی گفت: پیش نویس اولیه این طرح در حال تهیه است و درنهایت چند استان به صورت آزمایشی انتخاب می شوند تا اگر طرح مشکلاتی داشت به همه استان سرایت نکند.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در جلسه شورای سواد آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار