شفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به خاک کشورمان را در محافل بین‌المللی پیگیری کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا در خاک ایران باید در سازمان ملل ثبت شود.

در حال تکمیلبه گزارش  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

نوذر شفیعی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اقدام ایران در مقابله با این پهپاد جاسوسی، عملی تدافعی و عملکرد آمریکا تهاجمی_جاسوسی است، بنابراین واکنش نیرو‌های نظامی ایران یک امر طبیعی بوده و از نظر حقوق بین‌الملل هم مشروع است چراکه نوعی دفاع از خود تلقی می‌شود.

وی افزود: ایران در حوزه نظامی با این پهپاد جاسوسی مقابله کرده است، همچنین وزارت خارجه کشورمان هم باید این موضوع را در محافل بین‌المللی به خصوص صحن سازمان ملل متحد مطرح کند.

شفیعی خاطر نشان کرد: در برابر این اقدام  جاسوسی کاخ سفید، ایران باید در مجموع دو رویکرد اتخاذ کند، اولین اقدام ما که در حوزه نظامی بود، اتفاق افتاد، رویکرد بعدی تهران هم باید پیگیری این موضوع در سازما‌نهای بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: ایران باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن اقدام واشنتگن تلاش کرده و مستندات خود را ارائه کند، چراکه اگر در آینده درگیری اتفاق بیفتد، از تمام این مستندات به عنوان مدارکی برای شناسایی متجاوز استفاده می شود.

این تحلیلگر سیاسی در پایان تاکید کرد: اگر دیپلمات‌های سیاست خارجی ما اقدامی در جهت محکوم کردن کاخ سفید انجام ندهند، بعد‌ها تجاوزهای بالاتری علیه ما صورت می‌گیرد، بنابراین این موضوع باید در سازمان ملل مطرح شده و به عنوان اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه ایران ثبت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار