معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی تجارت و گردشگری در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شکیبی‌نسب معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر ظهر امروز در نشست با مسئولان و فعالان اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه این استان از بنادر متعدد تجاری برخوردار است اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستان سال گذشته طرح‌های مهمی عملیاتی و اجرایی شد و امسال نیز طرح‌هایی در دست اجراست.

وی، از لایروبی کانال بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: لایروبی کانال بندر بوشهر به طول ۱۴ کیلومتر عملیات لایروبی آن در دست اجراست که با تکمیل آن نقش تاثیرگذاری در پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن در اسکله بوشهر فراهم می‌کند.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توسعه روابط تجاری با کشور‌های حوزه خلیج فارس تصریح کرد: در این راستا کشتی تجاری و گردشگری پیشرفته در بندر بوشهر در راستای راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر فعالیت خود را آغاز کرده است.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه کشتی یاد شده برای جابه‌جایی بار و مسافر فعالیت می‌کند تصریح کرد: با توجه به مبادلات تجاری گسترده بوشهر و قطر کشتی یاد شده می‌تواند در کاهش هزینه حمل و نقل مؤثر شود.

بوشهر دارای بیش از ۹۳۷ کیلومتر مرزدریایی با خلیج‌فارس است

وی، با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه تجارت و گردشگری دریایی بیان کرد: استان بوشهر دارای بیش از ۹۳۷ کیلومتر مرزدریایی با خلیج‌فارس است که این مهم فرصت مهمی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار فراهم کرده است.

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بنادر در عرصه تجارت و گردشگری دریایی افزود: بنادر استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم برای صادرات و گردشگری دریایی دارند که در این زمینه اقدامات مهمی انجام شده است.

کشتی مسافری باری مسیر بوشهر-قطر در بوشهر پهلو گرفت

در همین حال معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کشتی گراند فری به عنوان شناور مسافری باری مسیر بوشهر - قطر در اسکله شماره ۳ این بندر پهلو گرفت.

محمد قاسمی افزود: این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و هزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد.

وی ادامه داد: این کشتی پس از فراهم شدن مقدمات لازم در مرحله اول با حمل بار فعالیت خود را آغاز می‌کند و در آینده نزدیک با ایجاد ظرفیت مسافری در محور بوشهر - قطر مسافر جابه‌جا خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

پهلوگیری کشتی باری مسافری مسیر بوشهر-قطر در بندر بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.