می‌دانستند برانکو ماندنی نیست!

سرانجام قصه موفق‌ترین مربی تاریخ باشگاهی ایران با پرسپولیس به پایان رسید، سرانجامی تلخ که برای هواداران این تیم مثل یک کابوس بی‌پایان می‌ماند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   شاید اگر بلافاصله بعد از دبل قهرمانی سرخ‌پوشان این سرمربی کروات در یک مصاحبه‌عنوان می‌کرد کارش در فوتبال ایران تمام است و فصل آینده به عربستان می‌رود درک و هضم این جدایی برای پرسپولیسی‌ها آسان‌تر بود. برانکو به گفته مدیران باشگاه برای استراحت رفته بود که برگردد، اما هرگز برنگشت. هنوز رمز و راز این جدایی به یک معمای بزرگ برای فوتبالدوستان تبدیل شده، اما با نگاهی به اتفاقات رخ داده می‌توان پی به این مهم برد که مدیران پرسپولیس در جریان پایان همکاری با سرمربی کروات بودند با این حال ترجیح دادند هواداران را تا آخرین لحظه امیدوار نگه دارند.


بیشتربخوانید: مدیران پرسپولیس برانکو را فراری دادند / پولش را ندادند هیچ قرض هم گرفتند!


مذاکره با بازیکنان مازاد لیست برانکو

برانکو قبل از ترک ایران در جلسه‌ای آخرین حرف‌هایش را به مدیران باشگاه زد. او در این جلسه از عرب خواست اکثر بازیکنان قبلی تیم را حفظ کند و فقط چند بازیکن را به دلیل ترافیک در پست‌هایی که بازی می‌کنند نمی‌خواهد. برانکو ایران را ترک کرد، اما مدیران باشگاه درست در روز‌هایی که در مصاحبه‌هایشان با اطمینان از تامین بودجه برای پرداخت بدهی برانکو خبر از بازگشت این مربی می‌دادند با مهره‌هایی که در لیست مازاد او قرار داشتند برای تمدید قرارداد مذاکره کردند. با یکی از این بازیکنان تماس گرفته شد که با جایی قرارداد نبندد چراکه قرار است فصل بعد هم در پرسپولیس بماند. این نشان می‌دهد که مدیران باشگاه می‌دانستند که قرار نیست طبق لیست برانکو تیم را ببندند!

شروع شایعات درباره گزینه‌های جانشینی

مدیران باشگاه پرسپولیس همچنان از ادامه همکاری با برانکو می‌گفتند، اما خبر مذاکره اولیه با قطبی خیلی زود همه جا پخش شد. از سوی دیگر مشخص شد که یحیی گل‌محمدی نیز با وجود تمدید با پدیده شرط کرده که اگر از پرسپولیس پیشنهاد رسمی دریافت کند بتواند با فسخ قرارداد راهی تهران شود. سوال اینجاست که یحیی از کجا می‌دانست برانکو که عالی کار کرده و فوق‌العاده نتیجه گرفته فصل آینده احتمالا سرمربی پرسپولیس نخواهد بود؟ آیا قبل از عقد قرارداد با پدیده از طرف پرسپولیس پالسی دریافت کرده است؟!

مصاحبه‌ای که تکذیب شد

در شرایطی که مدیران باشگاه مدام از حل مشکل و تامین پول برانکو خبر می‌دادند مصاحبه‌ای از وی با یک رسانه کروات منتشر شد که در آن عملا اشاره شد که دیگر نمی‌خواهد به کار در ایران ادامه دهد و به پیشنهادهایش فکر خواهد کرد. با این حال خیلی زود تلاش شد تا این مصاحبه تکذیب شود آن هم در حالی که تجربه نشان می‌داد مصاحبه‌های برانکو با رسانه‌های کروات صحت دارد. مدت زیادی هم البته نیاز نبود که مشخص شود آن مصاحبه نیز صحت داشته است.

برانکو با چمدان پول‌هایش را ببرد!

اوج مصاحبه مدیران باشگاه آنجا بود که گفتند پول مربی آماده است. او به تهران بیاید و با چمدان پول قراردادش را ببرد! تصور کنید یک مربی که به گواه اهالی فوتبال بهترین نتایج تاریخ باشگاهی در ایران گرفته برای وصول مطالباتش با چمدان به تهران بیاید پولش را بگیرد و به کشورش برگردد تا به حساب خودش بریزد! آیا در اروپا فردی نبود این پول را به حساب برانکو بریزد؟

مترجم برانکو: پول بود، اما ندادند

چلنگر، مترجم سابق برانکو که یکی از افراد نزدیک به مربی کروات محسوب می‌شود دیروز در یک مصاحبه صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. وی گفت: «در ماه‌های قبل باشگاه پول داشته، اما به برانکو نداده است. این یکی از دلایل ناراحتی او بوده که چرا مدیران به تعهد خود عمل نمی‌کنند. بدقولی‌ها به‌رغم نتایج فوق‌العاده‌ای که کسب کرده بود صبر هر آدمی را لبریز می‌کند.» این رفتار مدیران پرسپولیس نیز نشانه عدم تعامل برای ادامه همکاری است. آن‌ها در ظاهر از تلاش باشگاه برای حفظ مربی کروات می‌گفتند، اما خوب می‌دانستند که برانکو دیگر به ایران باز نخواهد گشت.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.