بسته اخبار حوادث امروز سی ام خرداد ۹۸؛

دستگیری قاتل فراری/کشف زمین خواری میلیاردی در تنگستان/دستگیری ۲۶ سارق در دشتستان/دستگیری ۵ سارق در کنگان

مهم‌ترین حوادث امروز (سی ام خرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز (پنج شنبه سی ام خرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل فراری

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که در بخش" امام حسن" شهرستان "دیلم "با شلیک اسلحه باعث مرگ شهروندی به هویت "ج. خ" شده بود شناسایی و دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی افزود:بامداد ۱۷ خردادماه سال جاری فردی به هویت "ج. خ" اهل یکی از روستا‌های بخش امام حسن شهرستان دیلم سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت مورد تیراندازی سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو قرار گرفته و فوت می‌کند

وی بیان کرد:ضاربان که سر و صورت خود را پوشانده و از خودرو بدون پلاک استفاده کرده بودند پس از این اقدام متواری و مخفی شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دیلم تحقیقات تخصصی، میدانی و اطلاعاتی بر اساس فرضیه‌های متعدد آغاز شد.

واعظی گفت :در مدت ۱۴ روز تحقیقات شبانه روزی تعدادی به عنوان مظنون و مطلع به پلیس آگاهی احضار، دعوت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با تکمیل مدارک و مستندات سه نفر مظنون اصلی شناسایی و عملیات دستگیری آن‌ها در دستور کار قرار گرفت که دو نفر از آنان در شهر‌های دیلم و گناوه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در ادامه عملیات پلیس نفر سوم و مظنون اصلی که قصد خروج از کشور را داشت در حین سفر مسیر وی شناسایی وبا اعزام کارآگاهان پلیس متهم شب گذشته دستگیر و به دیلم منتقل شد.

واعظی گفت: فرد دستگیر شده ضمن اعتراف به تیراندازی منجر به مرگ به سمت مقتول اسلحه به کار رفته در حادثه نیز از وی کشف شد.

وی بیان کرد:هرچند متهم مواردی را در اعترافات اولیه عنوان کرده است، اما علت اصلی این حادثه در تحقیقات تکمیلی و قضایی مشخص خواهد شد.

کشف زمین خواری میلیاردی در تنگستان

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان از آزادسازی یک قطعه زمین به ارزش ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از دست فرد سودجو خبر داد.

سرهنگ حسین خواجه افزود: در پی رصد اطلاعاتی مبنی بر وقوع زمین خواری و اقدام به تصرف و دیوار کشی در اراضی دولتی (اداره منابع طبیعی تنگستان) توسط شخصی به نام " م- خ" پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت و تیمی از کاراگاهان مجرب تحقیقات را در این خصوص شروع کردند.

وی تصریح کرد: در نتیجه بررسی‌های انجام شده و کارشناسی اراضی مورد نظر مشخص شد که فردی سودجو با دیوار کشی و ساخت و ساز ۱۵۳۸ متر مربع از زمین‌های دولتی حوزه اداره منابع طبیعی به ارزش ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال را تصرف کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان بیان داشت: نامبرده با شیوه و شگرد خاص و سوء استفاده از موقعیت شغلی اقدام به تصرف اراضی دولتی نموده که در ادامه با توجه به اسناد و مدارک موجود، با هماهنگی قضایی نامبرده با مشاهده دلایل و مدارک موجود در پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

خواجه  عنوان کرد: متهم دستگیر و پس ازتشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

دستگیری ۲۶ نفر سارق و کشف ۳۱ فقره سرقت در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری ۲۶ نفر سارق و کشف ۳۱ فقره سرقت در ۸ روز گذشته خبرداد.

 سرهنگ سید جواد رضوی گفت: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، پلیس دشتستان با بهره گیری از تمامی امکانات، راه اندازی گشت‌های غیر محسوس، افزایش واحد‌های گشتی و تمرکز بر نقاط جرم خیز مقابله با سرقت را به عنوان یک اولویت از ابتدای سال جاری تشدید کرده است.

وی گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی مأموران در ۸ روز گذشته ۲۶ نفر سارق دستگیر و ۳۱ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان دشتستان کشف شد.

فرمانده انتظامی دشتستان عنوان کرد: سارقان در بازجویی‌ها وتحقیقات به عمل آمده به ارتکاب ۳۱ فقره انواع سرقت از جمله سرقت اماکن خصوصی، سرقت سیم برق، سرقت موتورسیکلت، سرقت منزل، سرقت احشام، کیف قاپی و سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده وتکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ رضوی به شهروندان توصیه کرد ضمن عمل به هشدار‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده افراد و وسائل نقلیه مشکوک مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

دستگیری ۵ سارق با ۹ فقره سرقت در شهرستان کنگان

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از شناسایی و دستگیری پنج سارق و کشف ۹ فقره در ۴ روز گذشته خبر داد.

سرهنگ رهام رضایی گفت: در پی وقوع چند فقره کابل و تجهیزات برق و اماکن خصوصی در سطح شهرستان و متواری شدن سارق یا سارقان احتمالی رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل اکیپی با انجام اقدامات گسترده پلیسی، گشت زنی‌های پنهان و آشکار و بررسی آثار و علائم به جا مانده از سارقان در صحنه‌های سرقت موفق شدند پنج سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به ۹ فقره سرقت اعم از ۴ فقره اماکن خصوصی، ۴ فقره کابل و تجهیزات انتقال برق و یک فقره موتورسیکلت اعتراف کردند که متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/م

خبرهای حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.