رفع نیاز‌های علمی در راستای ارتقای معرفت دینی رسالت اصلی آستان قدس رضوی

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: شناسایی و رفع نیاز‌های علمی در راستای ارتقای معرفت دینی زائران از جمله ماموریت‌های این معاونت است.

رفع نیاز‌های علمی در راستای ارتقای معرفت دینی رسالت اصلی آستان قدس رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی مهدی‌نژاد معاون علمی آستان قدس رضوی در پنجمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی که با موضوع «علوم سیاسی» صبح پنج شنبه ۳۰ خردادماه با حضور جمعی از اساتید علوم انسانی اسلامی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: معاونت علمی آستان قدس رضوی یکی از معاونت‌های تازه تاسیس مجموعه آستان قدس رضوی است که با هدف ساماندهی سازمان‌های علمی و علمی کردن فرایند‌های آستان قدس رضوی شکل گرفته است.
 
وی بیان کرد: این معاونت تلاش دارد تا ضمن حرکت به سوی مجموعه¬ای دانش بنیان و هوشمند با دستیابی به مرجعیت علمی در رشته‌های منتخب، برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به صورت پیشرو، پیشران و الهام‌بخش در سطح ملی و جهانی باشد.

مهدی‌نژاد افزود: برای تحقق این ماموریت ضروری است تا علاوه بر شناسایی، رفع نیاز‌های علمی و هوشمندسازی موسسات، در جهت ارتقای سطح معرفت دینی و تربیت و رفاه زائران حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ظرفیت نیرو‌های جوان گفت: پیشگیری و رفع محرومیت، شکوفایی اقتصادی و سایر مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای کسب مرجعیت علمی بر پایه تمدن نوین اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و داخلی این آستان مقدس با تکیه بر نیرو‌های جوان و نخبه از ماموریت‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون علمی آستان قدس رضوی همچنین گفت: برای تحقق این رسالت، هفت بند کلان علوم انسانی و اجتماعی در آستان قدس به تصویب رسیده که الهام گرفته از طرح‌های وزارت علوم است.

وی افزود: تبلیغ، زیارت، صیانت و امنیت، حکمرانی وقف، تراث رضوی و الگوی سلامت و رشد انسان با رویکرد اسلامی هفت طرح کلانی است که آستان قدس ورود معناداری به آن داشته و حاصل این کار بحث کاربست فعالیت¬هاست.

مهدی‌نژاد اضافه کرد: برای انجام این طرح‌ها از قالب‌هایی همچون استفاده از خدمات خادمیاران علمی، راه اندازی طرح «شهید احمدی روشن»، بحث جایگزین خدمت، حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و عقد قرارداد‌های پژوهشی استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام/ف.ح

معاونت علمی آستان قدس رضوی یکی از معاونت‌های تازه تاسیس این مجموعه است

برچسب ها: آستان قدس ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.