ظریف در اصفهان:

بعد از برجام جهش فوق العاده‌ای در حوزه گردشگری داشته‌‎ایم/ شیطنت آمریکاییها بی نتیجه ماند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بعد از برجام ما یک جهش فوق العاده در حوزه گردشگری داشته‌ایم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروزدر حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار دشت: نمایشگاه گردشگری فرصتی است برای آشنا کردن هم مردم ایران با فرهنگ و امکانات استان‌های مختلف کشور و هم اینکه امکانات ایران گردی به همه معرفی شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه یک فرصت است برای نشان دادن فرهنگ و تمدن ایرانی به مردم جهان تا نشان دهد مردم ایران دارای فرهنگی غنی و کهن هستند.

ظریف با بیان اینکه تمدن اصفهان نشان دهنده عمق تاریخی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: جذب گردشگر برای کشور ما ارزش اقتصادی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: ایران امروز می‌تواند یک جهش اقتصادی با جذب گردشگر داشته باشد و وزارت خارجه یک بخشی را به همین منظور برای تشویق گردشگری ایجاد کرده است که این موضوع می‌تواند یک ارزش راهبردی برای ایران از طریق نزدیک کردن فرهنگ‌ها و تمدن‌ها داشته باشد.


حوزه گردشگری کمک کننده اقتصاد مقاومتی است

ظریف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک کننده باشد حوزه گردشگری است، گفت: وزارت امور خارجه در چند زمینه در این حوزه فعالیت می‌کند که یکی از آن‌ها معرفی امکانات ایران به دیگر کشورهاست که سفارتخانه‌های ما وظیفه انجام آن را دارند و بحث بعدی تسهیل ورود اتباع خارجه به ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: همانطور که شنیدید رئیس جمهور روز چهارشنبه مقرر کردند که ویزای الکترونیک به ورودی الکترونیک اضافه شود.

ظریف ادامه داد: این موضوع با توجه به وارد نکردن مهر ورود به گذرنامه افراد با توجه به شیطنت آمریکا نقش مؤثری دارد.

وی گفت: بعد از برجام ما یک جهش فوق العاده در حوزه گردشگری داشته‌ایم و به همین دلیل آمریکایی‌ها یک حرکتی را آغاز کرده‌اند که هر کس از ایران بازدید کند امکان بازید از آمریکا را پیدا نکند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان بیان داشت: البته بعد از آن هنوز تعداد زیادی از جهانگردان جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران را ترجیح می‌دهند و ما هم روش‌های خودمان را داریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.