آمادگی بیش از ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: بیش از ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی از اول تیرماه در سراسر استان آماده فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان امروز در دومین روز از گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در سالن کنفرانس شهید مهدوی ناحیه دو کرمان، گفت: در سال تحصیلی جاری با وجود تمام کمبود‌های منابع، تمامی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی استان کرمان انجام شده است.

وی شرکت حداکثری دانش آموزان و فرهنگیان استان در پرسش مهر ریاست جمهوری را لازم و ضروری دانست و گفت: بیش از ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی از اول تیرماه ۹۸ در سراسر استان آماده فعالیت هستند.

مرادی تشویق و حرکت دانش آموزان به سمت فعالیت‌های مهارت آموزی را بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان باید رویکرد و دیدگاه آنان به مسائل پرورشی مورد توجه قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت برگزاری اردو‌های دانش آموزی در مدارس، گفت: مدیران شهرستان‌ها و مناطق و به ویژه مدیران مدارس باید با توجه به دستورالعمل اردو‌ها برای برگزاری اردو‌ها هدف گزاری و برنامه ریزی کنند.

مرادی، تصریح کرد: باید نظارت و ارزیابی بر اردو‌های دانش آموزی مظاعف شود تا از آسیب پذیری اردو‌ها جلوگیری شود.

وی جذب دانش آموزان و مشارکت آنان را در تشکیلات سازمان دانش آموزی مهم عنوان کرد و گفت: باید نظارت جدی بر کمپ‌های مطالعاتی مورد تایید آموزش و پرورش صورت بگیرد و از موسسات غیرمجاز آموزشی در امر کنکور که خارج از آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند جلوگیری شود.

مرادی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و پرورشی دومین جایگاه تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند، بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و پرورشی می‌تواند به عنوان محلی برای کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، اظهارداشت: اردوگاه‌های دانش آموزی باید مورد توجه قرار بگیرند، زیرا نشاط و شادابی در قالب شرع برای دانش آموزان در این محل‌ها صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: باید از ورود نیرو‌های غیرتخصصی به مراکز مشاوره و در پست‌های مشاور و مربی پرورشی جلوگیری شود.

مرادی نظارت بر کار سرگروه‌های پرورشی و سرگروه درس تفکر و سبک زندگی رو بسیار مهم عنوان کرد و افزود: برای اجرای کردن سند تحول بنیادین و همچنین راهبرد مدرسه محوری توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ی

برگزاری اردو‌های دانش آموزی در مدارس کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار