اعتراض خبرنگاران به ادعایِ بدون مدرک پنتاگون درباره پهپاد سرنگون‌شده آمریکا

ادعای بدون مدرکِ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره پهپاد منهدم‌شده این کشور در جریان یک نشست خبری، اعتراض خبرنگاران را به دنبال داشت.

اعتراض خبرنگاران به ادعایِ بدون مدرک پنتاگون درباره پهپاد سرنگون‌شده آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی در حریم هوایی ایران، با نشان دادن یک نقشه مدعی شد این پهپاد خارج از آسمان ایران هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که خبرنگاران حاضر در این نشست به این موضوع که آمریکا تصویر یا ویدئویی از این پهپاد برای اثبات ادعای خود منتشر نمی‌کند، اعتراض داشتند.

پهپاد غول‌پیکر جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به پرواز درآمد و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نمود و در نهایت پنهان‌کاری از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر داد.

این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی شد. ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

آمریکا برای توجیه اقدام غیرقانونی خود در نقض حریم هوایی ایران، مدعی شده این پهپاد جاسوسی خارج از آسمان ایران مورد هدف قرار گرفته، اما مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار