صدور ویزا از نجف به ایران به پنج هزار در روز افزایش می یابد

کاردار اقتصادی ایران در نجف گفت: پیش بینی می شود صدور ویزا از نجف به ایران به بیش از پنج هزار نفر در روز برسد.

صدور ویزا از نجف به ایران به پنج هزار در روز افزایش می یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عارف عباسی روز پنجشنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رییس اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: اکنون روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ویزا از استان نجف در کشور عراق برای سفر به ایران صادر می‌شود که در ماه اینده این آمار ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به مسافت کم و همچنین امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران عراقی‌ها رغبت زیادی برای سفر به کشور ما دارند.

کاردار اقتصادی ایران در نجف ادامه داد: کوتاهی مسافت موجب استقبال عراقی‌ها برای سفر به ایران و انجام خرید، تفریح و گردشگری و توریسم درمانی شده است.

عباسی تاکید کرد: حضور گردشگران عراقی در استان ایلام موجب تقویت صنعت گردشگری استان و بهبود فضای کسب و کار و تحول در این زمینه می‌شود، عراقی‌ها خواستار مشارکت در امر سرمایه گذاری در استان ایلام هستند.

وی افزود: باید تلاش شود علاوه بر رونق گردشگری با حضور عراقی ها، کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استام و سایر ظرفیت‌های اقتصادی ایلام به سرمایه گذاران عراقی معرفی شوند.

وی ادامه داد: اکنون چندین اژانس مسافرتی عراق برای بازدید و بررسی بخش‌های خصوصی گردشگری ایران به استان ایلام سفر و از هتل‌ها و مناطق گردشگری ایلام بازدید کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که تداوم همکاری‌ها و بازدید‌ها منجر به معرفی ظرفیت‌های ویژه اقتصادی ایران به ویژه استان ایلام به گردشگران و سرمایه گذاران عراقی شود.

  روزانه بیش از شش هزار زایر ایرانی برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر می‌کنند و در چند ماه اخیر شمار گردشگران عراقی به استان ایلام نیز افزایش یافته است.

مرز بین المللی مهران در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز ایلام دارای مزیت امنیت و کوتاهی مسافت به مرکز عراق است.

انتهای پیام/س

افزایش صدور ویزا از نجف به ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.