روشی خارق العاده برای تولید سوخت سفینه‌های فضایی که به فکرتان هم نمی‌‎رسد

دانشمندان برای تولید ارزان قیمت سوخت موشکی از منابع طبیعی موجود برروی سیاره‌ها و کره‌های منظومه شمسی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جف بزوس مالک شرکت بلواوریجین ماه نشینی بزرگ به نام Bluemoon برای ارسال به کره ماه و حمل فضانوردان طراحی کرده است.؛بزوس به تازگی دریک نشست خبری اعلام کرده است درنظر دارد روزی با استفاده از یخ موجود درسطح کره ماه و تبدیل آن به آب سوخت مورد نیاز برای حرکت موتورماه نشین خود را تهیه کند.
 
درماه نشین Bluemoon تجهیزاتی برای استخراج و جداسازی هیدروژن و اکسیژن از یخ قرارداده خواهد شد. این گاز‌ها برای تولید سوخت ماه نشین می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
 
سال گذشته میلادی دانشمندان اعلام کردند به احتمال فراوان یخ در لایه‌های زیرین کره ماه وجود دارد. کارشناسان ناسا هم درنظر دارند با تجهیز سفینه‌های فضایی خود به ابزار‌های حفاری معدن‌های کره ماه پس از بازگشت به این کره درسال ۲۰۲۴ یخ موجود در آن را استخراج کنند.
 
به گفته کارشناسان یخ در قسمت‌های تاریک کره ماه وجود دارد که نزدیک به ناحیه اطراف قطب‌های این کره است. در این مناطق درجه حرارت حدود منفی ۱۵۶ درجه سلیسیوس است.
 

بزوس اعلام کرده است ماه نشین به پنل‌های خورشیدی یا یک ژنراتور مجهزخواهد بود که گاز‌های هیدروژن و اکسیژن را جدا می‌کنند و در نهایت نیروی لازم برای احتراق موتور‌ها تولید می‌شود.
 
بزوس در این نشست خبری اعلام کرده است آزمایش فرود موتور BE-۷ ماه نشین با موفقیت درمرکز فضایی مارشال انجام شده است.
 
مدت زمان انجام آزمایش حدود ۳۵ ثانیه بوده و موتوربه خوبی روشن و فعال شده است. ماه نشین بلومون از موتور BE-۷ برای فرود برسطح کره ماه استفاده خواهد کرد.
شرکت بلواوریجین در نظر دارد با استفاده از فناوری پرتاب موشک، ماه نشین BLUE MOON را به همراه خدمه انسانی به کره ماه در آینده ارسال کند؛ بلواوریجین یکی از ۱۱ شرکت همکار ناسا برای اجرای ماموریت آرتمیس و ارسال فضانورد به کره ماه درسال ۲۰۲۴ است.
 

در سال‌های اخیر رقابت شدیدی بین ایلون ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس و جف بزوس مالک بلواوریجین روی داده است و هردو شرکت سعی در جذب منابع مالی بیشتر از ناسا برای انجام ماموریت‌های فضایی دارند.
 
زمانی که ماه نشین به مقصد خود کره ماه می‌رسد با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی ویادگیری ماشینی مکان دقیق برای فرود مشخص می‌شود.
 

به دلیل ابعاد بزرگ ماه نشین از آن می‌توان برای حمل و نقل محموله‌های فضایی بزرگ به کره ماه استفاده کرد. مقام‌های بلواوریجین زمان پرتاب ماه نشین به کره ماه را به سال ۲۰۲۴ اعلام کرده اند.
منبع: dailymail
انتهای پیام/
 

ساخت سوخت موشکی سفینه‌های فضایی با استفاده از لایه‌های یخ درکره ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار