سامانه دفاعی سوم خرداد را بهتر بشناسیم/

صیاد پرنده جاسوس آمریکایی در کوه مبارک کیست؟

بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا در منطقه کوه مبارک مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی امروز یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در اقتدار کشورمان است. سامانه‌های پدافندی یکی از شاخصه‌های این اقتدار به حساب می‌آیند که رسیدن به خودکفایی در آن از دوران دفاع مقدس آغاز شده و تاکنون نیز توسط متخصصان داخلی و جوانان این مرز و بوم در حال پیشبرد است. تکیه بر توانمندی داخلی در عرصه دستاورد‌های دفاعی باعث شده تا هر روز شاهد توانمندی‌ها و دستاورد‌های جدیدی در عرصه دفاع باشیم.

بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافت طولانی، قریب ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه در منطقه کوه مبارک مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.

قاتل پرنده جاسوس آمریکایی در کوه مبارک کیست؟

کوه مبارک یکی از مناطق استراتژیک واقع در شرق استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در ۱۵۵ کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد. این منطقه در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه مبارک می‌افزاید.

سامانه پدافندی سوم خرداد یکی از سامانه‌های دفاع موشکی بومی محصول مرکز تحقیقات پدافند راداری سپاه پاسداران است. این سامانه توانایی هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده، بمب‌افکن و موشک‌های کروز را دارد.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ و در جریان بازدید فرماندهی معظم کل قوا از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوا فضای سپاه بود که برای اولین بار وجود دو سامانه پدافند هوایی طبس و سوم خرداد اعلام شد. سامانه طبس از لحاظ ظاهری شباهتی به سیستم روسی باک ام ۱ و سامانه سوم خرداد نیز به نوعی شباهت بالایی به سیستم روسی باک ام ۲ دارند.

قاتل پرنده جاسوس آمریکایی در کوه مبارک کیست؟

در همان زمان و در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب، اعلام شد که سامانه سوم خرداد توان درگیری با اهداف در فاصله ۵۰ کیلومتری و ارتفاع ۲۵ کیلومتری از سطح زمین را دارد. این سامانه از رادار آرایه فازی با ۱۷۰۰ المان استفاده کرده و از مقاومت بالایی در برابر شرایط جنگ الکترونیک برخوردار است.

نکته بعدی درباره این دو سامانه، موشک‌های به کار رفته در آن‌ها است. بر اساس توضیحات اعلامی، این دو سامانه از موشک‌های سطح به هوای سری طائر ۲ بهره می‌بردند و بر اساس تصاویر منتشر شده از مدل اولیه سامانه سوم خرداد، در آن زمان این سامانه به موشک‌های طائر ۲ ب مجهز بود که از موشک‌های به کار رفته سری طائر ۲ در سامانه رعد، قدری بزرگتر هستند.

این سامانه که امکان رهگیری ۴ هدف و شلیک هم‌زمان ۸ موشک را نیز دارد. در مدل اولیه این سامانه پدافندی از موشک‌های نمونه اولیه این سامانه پدافندی از موشک‌های پدافندی طائر ۲ که بهینه‌سازی شده موشک‌های ارتفاع متوسط سام روسی است، استفاده شده بود. در مدل ارتقا یافته این سامانه از موشک صیاد که نسبت به موشک‌های زمین‌پایه طائر از برد بیشتر و دقت فزاینده‌ای برخوردار است، استفاده شده است.

قاتل پرنده جاسوس آمریکایی در کوه مبارک کیست؟

مدل اولیه این سامانه توان درگیری با اهدافی تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری و برد ۵۰ کیلومتری را دارد و در مدل ارتقا یافته توان درگیری تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری و برد ۷۰ کیلومتری را دارد.  در مدلي كه در سال 93 از اين سامانه رونمايي شد، توان درگيری آن با اهداف در فاصله 50 و ارتفاع 25 كيلومتری از سطح زمين اعلام شده بود اما در حال حاضر برد جديد برای اين سامانه، 75 و ارتفاع درگيری 30 كيلومتر اعلام شده است. 

سیستم راداری قوی این سامانه پدافندی با قابلیت جهش فرکانسی بالا ضمن رصد بخش وسیعی از شعاع خود توانایی مقابله با سامانه‌های جنگ‌ الکترونیکی دشمن را دارد.

سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه مستقل محسوب می‌شود که تمامی سامانه‌های راداری، سامانه هدایت‌گر موشکی، موشک‌های زمین‌پایه بر روی شاسی خودروهای پرتابگر نصب‌شده و این سامانه درمجموع به‌طور مستقل فرآیند شناسایی، ره‌گیری، تعقیب و درگیری با اهداف را تا لحظه انهدام انجام می‌دهد و درواقع به‌صورت «شلیک کن فراموش کن» عمل می‌کند.

قاتل پرنده جاسوس آمریکایی در کوه مبارک کیست؟

در رویکرد استفاده از سامانه سوم خرداد به عنوان پایه‌ای برای تولید یک سامانه دوربرد نیز مزیت‌هایی نظیر استفاده از سامانه اس-200 برای این منظور قابل تصور است زیرا در سوم خرداد نیز تمامی اجزاء سامانه شامل رادار، کنترل آتش، مخابرات و ارتباطات اجزاء سامانه با هم و با شبکه پدافند هوایی، زیرسامانه‌های پردازش، قابلیت‌های جنگ الکترونیک و سایر اجزاء کامل شده‌اند.

بنا بر این افزودن موشک‌هایی با برد بالاتر به این سامانه راه حل نسبتاً سریعی برای رسیدن به یک سامانه دوربرد است. خصوصاً توانمندی درگیری همزمان با چندین هدف نیز از ابتدا در این سامانه وجود داشته و در گام بعدی تنها به افزایش آن اقدام خواهد شد.

بر اساس داده‌های دریافتی و محاسبات انجام شده توسط سازمانه نقشه برداری کشور، پهپاد جاسوسی MQ-4C آمریکا که سحرگاه روز پنجشنبه (۳۰ خرداد) توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد، در عرض جغرافیایی ۲۵ درجه و طول ۴۵ درجه در حد فاصل «کرتان» و «کوه مبارک» در استان هرمزگان ساقط شده است.

این نقطه در فاصله ۸ مایلی از خط مبداء سواحل جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بر اساس قوانین بین المللی که فاصله ۱۲ مایل را برای آبهای سرزمینی در نظر گرفته است، این پهپاد چهار مایل به حریم هوایی ایران تجاوز کرده است.

این در حالی است که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته مدعی بودند که این پهپاد جاسوسی در حریم هوایی آب‌های بین الملل در حال پرواز بوده و ایران در خارج از حریم هوایی خود به پهپاد آمریکایی حمله کرده است.

در کل امروز همه دنیا فهمیده اند ایران پتانسیل مناسبی برای جلوگیری از تجاوزها دارد. آمریکا نیز از این موضوع اطلاع دارد و به هیچ وجه  درگیر منازعه با ایران نخواهد شد. واشنگتن نمی‌خواهد دچار شکست‌های غیرقابل توجیه شود. آمریکا به سناریوی حل و فصل آنچه «مشکل ایران» خوانده می‌شود، ادامه خواهد داد. با این‌حال، این تنها ظاهر مسئله است. این سیاست با هدف بی‌اعتبار کردن ایران در سطح بین‌المللی دنبال می‌شود. اما در عمل، سناریوی نظامی اجرایی نخواهد شد، زیرا خود ترامپ و دار و دسته‌اش هم خوب می دانند که گزینه‌های روی میز ایران خیلی بیشتر از گزینه‌های روی میز آمریکاست. گزینه‌هایی که که بامداد پنجشنبه به خوبی رونمایی شد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای تروریست و مرگ بر اذناب تروریستش در منطقه و خاورمیانه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رح/اخ
۱۳:۰۷ ۰۴ تير ۱۳۹۸
آفرین برسپاه اگر سپاه نبود کشور هم نبود /امام ره
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد مقدم
۰۰:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۹۸
درود بر اقامون سید علی خامنه ای رهبر فرزانه مسلمین جهان...که در همه حال زده تو دهن این امریکای یاوه گو و دارو دسته ترسو و لرزونش خصوصا وهابيهای مفت خور..جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خب من نمیفهمم یه سامانه که تا ارتفاع سی کیلومتری میتونه عمل کنه چجور تونسته یک پهپاد. که تا ارتفاع ۹۰ کیلومتری و بالاتر از ارتفاع هواپیماهای مسافربری و جنگنده ها پرواز کنه را سرنگون کنه؟ یک پهپاد که میتونه در ارتفاع ۹۰ کیلومتر از سطح زمین عملیاتش را به سلامتی انجام بده چرا در ارتفاع کمتر از سی کیلومتری اومده توی خاک کشور دشمن؟
France
مهرداد
۲۲:۴۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
دوست عزیز این پهپاد تا ارتفا ۶۰۰۰۰پا میتونه بالابر که برابر با ۱۸ کیلومتر ولی سامانه سوم خرداد نزدیک به ۹۰۰۰۰ پا را پوشش مید که ارتفا قابل توجه ای همه بمب افکن ها و هواپیماهای امریکای از u-2 گرفرفته تا U-52 ارتفا پروازیشون زیر ۸۰۰۰۰ پا میباشد . یا علی
Iran (Islamic Republic of)
حسین فولادی
۱۵:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام و درود بر رزمندگان امام زمان... فدای تک تک سپاهیان رهبرم سیدعلی.. جانم به فدایت
#سپاه پاسداران -سپاه امام زمان#
#مرگ بر دولت آمریکا
#مرگ بر اسرائیل
#مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ما امریکارو زیر پا له می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام درود بر رهبر پر دل جرأت
فقط کم لطفی به مردم میکنه که با آمریکا نمیجنگه من و امسال ما جوانها آماده ایم آقا علی خامنه‌ای دستور بده تا بریم آمریکا را نابود کنیم و برگردیم
Iran (Islamic Republic of)
Mobin
۱۴:۰۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام
مهمتر از همه ی این منازعات نظامی دو کشور رو بازی کردن ایران و پی بردن تمام دنیا به سیاست بازدارندگی نظامی و دیپلماسی نظام مقدس ما برای دنیا مخصوصا آمریکای غاصب است و نشان دادن گوشه ای از ابرقدرتی مردان و زنان سیاسی و نظامی ایران همچنین دیدن و باور کردن علم و اراده ی مهندسان و دانشمندان و نوابغ ارزشمند سیاسی و نظامی ایران اسلامی به دوست و دشمن.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۲۳ ۰۳ تير ۱۳۹۸
درود خدا بر تمامی سربازان و حافظان این مرز و بوم.شاید بنده شخصا با بعضی از سیاستهای کنونی در کشورم مخالفم اما اینکه سپاه پاسداران ایران مقتدرانه به تمامی دشمنان این سرزمین کهن از جمله آمریکا و تمامی هم پیمانانش نشان داد که باید فکر هرگونه تجاوز به این آب و خاک کهن را از سر بیرون کنند به ایرانی بودنم می‌بالم و از خداوند برای سربلندی ایران و اقتدار تمامی سربازان گم نامش آرزوی پایداری مغفرت و سلامتی روز افزون را دارم
Iran (Islamic Republic of)
سیدسعید محمود
۱۲:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
من خودم عاشق سپاه هستم دوست داشتم یه درس خوبیم به بحرین بدن بچه های سپاه دباره میگم اون که باید پس بگیریم منم سرباز فدای رهبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
درود برسپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریگا. جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
جانم فدای رهبر الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۹:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام باید اون یکی هواپیمای سرنشین دار رو سپاه میزد تا آمریکا بدونه با کی طرفه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود بر سپاهیان .اتحاد.اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
علی روانگرد
۱۷:۵۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام
درود بر رهبر فرزانه وعزیزم آقاسید علی خامنه ای
ما آماده حکم جهاد حضرت آقا هستیم
با سپاس از نیروهای مخلص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ان شاالله روز به روز مکتب وفرهنگ جهاد وشهادت افزایش یابد وریشه خیانت بخشکد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
این مورد یکی از موارد اتحاد مردم ایران است
Iran (Islamic Republic of)
یاسر زارعی
۱۶:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سپاه زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۵:۰۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
این اقتدار نشان از مدیریت انقلابی و کار جهادی فرماندهان سپاه دارد که این مردم مدیون چنین افرادی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۴:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
دشمن ما فقط زبان زور را می فهمد ! و در این چند روز ، به شکر خوری و التماس افتاده !!
-
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ای آمریکای ضعیف و داغوووون شانس داری که چند کشور حمایتت می کنن و گرنه به تنهایی هیچ غلطی نمی توانی بکنی درود و خداقوت به رهبرم و همچنین سپاه مقتدر که همیشه آماده باش و سر زنده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آرش کمانگیر
Iran (Islamic Republic of)
solayman
۱۴:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ملت ایران بر این نظامیان شجاع و قدرتمند خود اعم از سپاه و ارتش و بسیج بر خود میبالد و به معنی دقیق کلمه افتخار میکند .درود بر شما ای یاوران رهبر شجاع و عزیز انسانهای آزاده جهان آیت الله خامنه ای . خدا یا شکر بر این عزتی که تو به ما داده ای رهبری شجاع ملتی غیور و مؤمن و مقاوم و نظامیان نترس و غیرتمند شکرا شکرا شکرا .اجرکم عند الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر خائنین داخلی ....
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz,e Iran
۱۴:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
پوتین هام رو دم دست گذاشتم و منتظرم که امام و رهبرم إذن جهاد رو صادر کنند تا جانم را با عزت و با افتخار تقدیم این آب و خاک و این ملت بزرگ _ متدین _ مقتدر _ با غیرت و شهید پرور جمهوری اسلامی ایران بکنم .
جانم فدای رهبر .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
صیاد شهید تهرانی مقدم وافراد مومن در لوای فرماندهی مقام معظم رهبری بودند. خداوند ثابت قدم بدارد تون . سلامت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
همه مثل اینکه فراموش کردن. فقط یک هفته آمریکا شده بود تروریست و همه تو صفحه‌هاشون من یک ترروریسم هستم و من یک سپاهی هستم و تمام...
چی شد قرار شد نیروهای آمریکای یک نیروی تروریستی باشه. باید توی خبر اعلام می‌کردند یک پهباد جاسوی آمریکایهای ترروریست را ساقط کردیم. یادتان باشد از امریکا هر جا استفاده میکنید ترروریست را هم بهش اضافه کنید خدا خیرتان بدهد. این کار که از دستمان بر می‌اید.
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۱۹:۳۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
به شدت موافقم ،احسنت به ریز بینی شما
#آمریکای تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خدا رزمندگان اسلام حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
پشتیبان ولایت
۱۳:۴۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود بر غیور مردان سپاه. خسته نباشید.
الله کبر- خمینی رهبر
جانم فدای سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
دورود سپاه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
هر ایرانی با شنیدن این خبر شاد می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
دست مریزاد به سپاه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۳:۲۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
جماعت
۱۳:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
بفرمود قرآن کریم، واعدو لهم مستطعتم من قوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
تشگری
۱۷:۳۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ارتشی سپاهی بسیجی شماها پر وبالهای ایران ماهین جانم فدای سیدعلی
-
محمد
۱۲:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.جانم فدای آقا سید علی خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
دردو بر غیرت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۱۲:۰۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید به پدافند هوایی سپاه و پدافند یکپارچه کشوری که قاطعانه جواب متجاوز به حریم هوایی کشور را دادند،آری سربازان وطن همیشه بیدارند،تقدیر و تشکر از دلیرمردانی که این پهباد پیشرفته جاسوسی را در حین تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان شکار کردند،قابل توجه آنهایی که می گفتند موشکهای ایران ماکت هست،پس دیدند که چگونه به هدف خورد،آری جای جای ایران پر است از صدها هزار موشک نقطه زن که اماده شلیک به اهداف مورد نظر هست پس دشمن فکر تجاوز به خاک مقدس ایران را نکند که خسارات سنگین خواهد دید،ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده ولی به متجاوز جواب قاطع خواهد داد،بهتر هست غربیها از خلیج فارس بروند و امنیت ان را به ایران و کشورهای منطقه بسپارند. ،دهه شصتی،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.با تشکر***"♡
Iran (Islamic Republic of)
احدی
۰۰:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام.افرین و احسنت به برادران سپاهی و ارتشی مدافعان اسمان و اب و خاک کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خطر از بیخ گوش گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ترامپ دروغ میگه بخاطر چون 150 نفر حمله نکرده غلط زیادی میکنن هر 1 نفر ایرانی که بکشه 100 تا اسراییلی رو به جهنم میفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آمریکا در هر جای دنیا به راحتی از تجاوز نظامی گرفته و کشتار انسانهای بیگناه را انجام میدهد.وکسی سئوال نمی کند که چه کسی دستور این کشتارها متجاوز ها را داده .ولی هر وقت ایران خواسته از سرزمین خود دفاع کنند .فورا می نویسند چه کسی این دستور را داده است.زدن هواپیمای دشمن نیاز به دستور مقام ارشد کشور ندارد .حتی یک سرباز وطن پرست هم می تواند این کار را انجام دهد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ماشاالله ، زنده باد توان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
امریکارو زیر پا له م یکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اجاره مسکن را مالیاتی کنیدکه صاحب مسکن ها گران اجاره شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
الله اکبر . خامنه ای رهبر . آمریکا شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۰:۲۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ولی چه خوب همیشه وقتی پهبادهای جاسوسی وارد خاک ایران شده اونها را بدون آسیب روی زمین نشانده ...... قدرت ایران را بیشتر نشان داده کنترل بر اهداف مهاجم
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۱۹:۵۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
نیمه پر لیوان را نگاه کنیم
اینکه تکنلوژی این پهپاد پیشرفته آمریکای تروریست ،موجود است و بلکه هم بیشتر،پس نیازی به غنیمت گرفتن آن نداریم، و حتی در صورت استفاده بی مورد از این ترفند امکان رصد اطلاعاتی آنها وجود داشت تا متوجه شوند که از کجا ضربه خورده اند و این نقطه ضعفشان را از بین ببرند ،درحالی که تکنولوژی این پهپاد موجود بوده و چیزی که نصیبمان نشده هیچ ،آنها هم به نقطه ضعف های خود پی بردن
په همین دلیل بچه های مقتدر و باهوش سپاه پهپاد رو مورد اصابت موشک سامانه سوم خرداد قرار دادند
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۰:۲۴ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خداوند اقتدار نیروی حق را زیاد کند .....خداوند حافظ امام مهدی ع و بعد نایبش امام خامنه ای و یارانشان باشد به امید پیروزی حق برعلیه باطل
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خود ترامپ و دار و دسته‌اش هم خوب می دانند که گزینه‌های روی میز ایران خیلی بیشتر از گزینه‌های روی میز آمریکاست. گزینه‌هایی که که بامداد پنجشنبه به خوبی رونمایی شد

پس زودتری آمریکا رو تحریم کنید و همچی رو درست کنید چون گزینه روی میزتون خیلی بیشتر از آمریکاست و قدرت جهانی بشوید خسته شدیم انقدر فشار رو تحمل کردیم و چرا بایستی برابری پولمون 1 به 135000 پس لطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
به عنوان يك ايراني وقتي خبرشو شنيدم خيلي خوشحال شدم اين توان بازدارنگي اونم به شكل بومي باعث افتخار ملت ايرانه دست بچه هاي سپاه درد نكنه بايد همه مسئولين به خودباوري برسن و شعار ما مي توانيم رو تو عمل عم ثابت كنن اي كاش خودروسازي رو هم ميدادن به سپاه پاسداران عزيز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
افرادهای خائن در نهادهای امنیتی و انتظامی باید به سرعت شناسایی شوند و به اشد مجازات در ملاء عام به دار مجازات آویخته شوند تا کسی دیگر جرائت خیانت در دستگاه های نظامی ایران سربلند و مقتدر را نداشته باشد این خیانتها باعث ضررهای سنگینی به مملکت می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام خدا بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان عالم بخصوص آمریکای جنایتکار زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
جانم فدای ایران
جانم فدای رهبرم
تا کور شود ه‍ر آنکس ک نتوان دید

خدا همه دشمنان اسلام و‌ایران رو‌که چشم دیدن سربلندی و‌اقتدار ایران رو‌ندارن نابود کنه
انشالله
Germany
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
افرین کار سپاه عالی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
.... تو سر آمریکای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ای کاش خودرو سازی ما هم دست سپاه بود.
هزاران افسوس......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۴۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار