نماینده مردم همدان و فامنین:

لغو پرواز حجاج از فرودگاه همدان قابل قبول نیست / استیضاح وزیر در دستور کار قرار خواهد گرفت

نماینده مردم همدان گفت: هیچ توجیهی برای انتقال پرواز حجاج از فرودگاه همدان به تهران قابل قبول نیست.

لغو پرواز حجاج قابل قبول نیست/ آسیب جدی به توسعه استان با سکوت و عدم اطلاع رسانی مسئولان/ممنوعیت صحبت و مصاحبه درباره فرودگاه توسط برخی مسئولان / وزیر را استیضاح می کنیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدتی است اخبار ضدو نقیضی  از لغو پرواز حجاج از فرودگاه همدان به گوش می رسید که  پلیس فرودگاه های کشور در یکی از سایت های خبری اعلام کرد  پرواز حجاج به سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی همدان لغو و به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شده است. باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را از نماینده مردم همدان پیگیر شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با تاکید بر انجام پرواز حجاج از فرودگاه همدان، گفت: هیچ توجیه و ادله برای انتقال پرواز حجاج از فرودگاه همدان به تهران قابل قبول نیست و این موضوع به طور جدی در دستور کار مجمع نمایندگان استان همدان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگاه استان همدان نامه‌ای اعتراضی به وزیر راه ارسال کردند، افزود : در سفر هفته گذشته وزیر راه، اعتراض شدید مقامات استان به ایشان ابلاغ شد و شخص وزیر دستور پیگیری جدی را دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این یک موضوعی حیثیتی برای استان و فرودگاه همدان است، گفت: تمامی مدیران استانی و به طور ویژه مدیر فرودگاه همدان باید  برقراری مجدد پرواز حجاج از فرودگاه  همدان را پیگیری کنند .

خجسته با اشاره به هزینه بیش از ۸۰ میلیاردی برای توسعه فرودگاه بین المللی همدان، گفت: در برخی از ایستگاه‌های پروازی تنها ۳ پرواز انجام می‌شود بنابراین به هیچ  وجه قابل قبول نیست انتقال حجاج از فرودگاه بین المللی همدان با بیش از ۲۰ پرواز تعطیل شود.

وی با بیان اینکه اگر پرواز حجاج از همدان به دیگر استان ها  منتقل شود، دیگر امکان بازگشت آن وجود ندارد،تاکید کرد: این یک موضوع مهم  و حیثیتی برای مدیران استانی است و باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که شخص وزیر و وزارت راه و شهرسازی اقدامی در جهت بازگشت پرواز‌ها به فرودگاه بین المللی همدان انجام ندهند استیضاح وزیر در دستور کار  قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سکوت و عدم اطلاع رسانی مسئولان استان علت به وجود آمدن وضع موجود است، اضافه کرد: مسئولان اجرایی و مدیران استان به عنوان متولی کار  باید مشکل را اطلاع رسانی کنند، تا مجمع نمایندگان وارد کار و مشکل بر طرف شود.

خجسته با انتقاد از مسئولان ارشد و اجرایی استان، گفت: متاسفانه برخی از  مسئولان استانی و فرودگاه،  مصاحبه درباره فرودگاه همدان را منع کردند و قصد داشتند کسی در باره این موضوع صحبت و مصاحبه نکند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان فرودگاه باید برقرای دوباره پروازها به سرزمین وحی در موسم حج را پیگیری کنند ،گفت: مدیران ارشد استانی با سکوت و عدم اطلاع رسانی خود آسیب جدی به استان همدان وارد می‌کنند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه هیچ مشکلی خاصی ناشی از فرودگاه همدان در تعطیلی پرواز حجاج وجود ندارد، گفت: تمامی زیر ساخت‌ها و تجهیزات لازم در این فرودگاه وجود دارد و  برقراری مجدد پرواز حجاج از این فرودگاه  همت  تلاش مجمع نمایندگان و مدیران استانی را می‌طلبد.

صائمیان با بیان اینکه همدان با ۳۴ پرواز چهارمین ایستگاه پروازی حجاج بعد از فرودگاه امام خمینی، مشهد و اصفهان است، گفت: در سال گذشته ۴ هزار ۷۶۵ نفر از استان همدان و کردستان به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی  با اشاره بیان اینکه مدیریت و مجموعه فرودگاه همدان متولی انجام و مدیریت پرواز‌ها هستند، گفت: مسئولان استان، نمایندگان همدان و مجمع نمایندگان استان باید به جد پیگیر بازگشت پرواز حجاج به فرودگاه همدان  باشند.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی همدان یکی از مجهزترین و به روزترین فرودگاه‌های کشور است، گفت: مجهزترین تجهیزات ناو بری، باند و برج مراقبت استاندارد  در فرودگاه همدان پذیرای هر نوع هواپیمایی در هر ساعت از شبانه روز است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان با اشاره به تعطیلی پرواز‌های همدان تهران، گفت: میانگین یک ساله پرواز همدان - تهران ۲۰ در صد معادل ۲۰ مسافر در هر پرواز  بود  که برای هیچ شرکت هواپیمایی به صرف نیست.

صائمیان با بیان اینکه  فرودگاه همدان آمادگی کامل دارد پرواز همدان- تهران را بر قرار کند، گفت: مدیران استان و آژانس‌های هواپیمایی اگر تنها ۵۰ درصد ظرفیت موجود را چارتر کنند و عهده دار شوند، این پرواز مجدد بر قرار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مدیران استانی از مجموعه ۶۰ صندلی ۳۰ مسافر برای این پرواز را تامین کنند ، مشکل پرواز تهران حل خواهد شد، گفت: متاسفانه مجموعه مدیران استانی و مردم همکاری لازم را برای ادامه پرواز‌های تهران انجام ندادند.

فرودگاه بین‌المللی همدان با ۸۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های غرب کشور محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته رشد و پیشرفت قابل قبولی داشته است و بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه این فرودگاه هزینه شده است.

گفتنی است تا مدتی قبل  پرواز‌های مشهد مقدس، کیش، تهران و حجاج  در این فرودگاه بین المللی برقرار بود که  متاسفانه هر کدام از این پرواز‌ها گویا در  خواب  ابدی فرو رفته و  حال ناخوش فرودگاه همدان  بیش از پیش مورد بی مهری قرار داده است.

حال این سوء مدیریت، گریبان پرواز حجاج را هم گرفته و  چیزی نمانده فرودگاه همدان برای سال‌های متوالی و شاید هم همیشه تعطیل شود. باید دید فرودگاه بین المللی همدان به عنوان یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور و  با اعزام حدود ۵ هزار زائر و ۳۴ پرواز به عنوان چهارمین ایستگاه پروازی حجاج در کشور چرا پرواز‌های آن لغو شده است.  بدون شک آسیب اصلی در این موضوع را مردم می‌بینند.

انتهای پیام /د. ا

تعطیلی پرواز حجاج قابل قبول نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.