پیش‌بینی اعزام ۵۰ هزار زائر از استان بوشهر برای حضور در مراسم اربعین

استاندار بوشهر گفت: پیش‌بینی شده امسال ۵۰ هزار زائر از استان بوشهر برای حضور در مراسم اربعین به کربلای معلی اعزام شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان بوشهر افزود: با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای صدور روادید زائران، امسال شاهد افزایش حضور زائران خواهیم بود لذا تدابیر لازم برای تامین امکانات و همچنین تردد برای حدود ۵۰ هزار زائر استان فراهم شود.

وی ادامه داد: نماینده حوزه دفتر فنی استانداری و سپاه استان به منظور حل مشکلات موجود در مرز برای زائران استان، ضمن بازدید از مرز، اقدامات لازم را برای رفع نواقص انجام دهند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران، شرایطی برای ارتباط لازم بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و موکب‌های استان فراهم شود.

گراوند با بیان اینکه رعایت مسائل امنیتی در مراسم اربعین ضروری است، بیان کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب کنسولی به زائران استان، محل موقت برای استقرار کنسولگری عراق در بوشهر در نظر گرفته شود.

وی افزود: همه اعضا ستاد اربعین، پیش بینی لازم برای تامین امکانات مورد نیاز زائران را مد نظر داشته باشند و یکی از ضرورت ها، آموزش موارد بهداشتی، عقیدتی و امنیتی به صاحبان موکب‌ها و زائران است که باید صورت گیرد.

استاندار بوشهر همچنین با قدردانی از دست اندرکاران ستاد اربعین استان افزود: ستاد اربعین علاوه بر موضوع اعزام زائران به عتبات عالیات برای کمک به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه هم حضوری فعال داشت.

فعالیت ۵۴ موکب در ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر هم گفت: این ستاد با تجمیع ۵۴ موکب استان در ۲۰ موکب، ۱۵ تا ۲۰ روز به سیل زدگان استان خوزستان و لرستان خدمات ارائه کرد.

عبدالرضا مطاف ادامه داد: ۳۷۲ نیروی فعال در موکب‌ها به یاری سیل زدگان شتافتند و پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال کمک‌ نقدی مردم نیز به سیل زدگان پرداخت شد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۴ موکب در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر داریم.

آغاز ثبت نام اربعین از ۲۰ مرداد 

 مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر نیز گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۷۵۰ روادید برای زائران هم استانی صادر شد.

عبدالرسول رنجبر افزود: امسال ثبت نام زائران اربعین از ۲۰ مرداد در پایگاه سازمان حج و زیارت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تدارک لازم برای زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.