معرفی سمن های مردم نهاد فعال منطقه آزاد ماکو در دومین جشنواره آیین، سنن و بازی های محلی آذربایجان شرقی

سمن‌های مردم نهاد فعال منطقه آزاد ماکو در دومین جشنواره آیین، سنن و بازی‌های محلی آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،توانمندی‌ها و اقدامات سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد از جمله توانمندی‌های بانوان، درختکاران جوان، قالابوم و شب یلداری ملکو در دومین جشنواره آئین و سنن و بازی‌های محلی روستای دیبکلو از توابع بخش خواجه شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

 تعداد ۶۰ نفر از فعالین اجتماعی منطقه آزاد ماکو با حضور در این جشنواره با هدف کمک به اقتصاد روستا‌های زلزله زده و ایجاد روحیه و امید به زندگی برای روستائیان به معرفی آیین‌های سنتی و ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو پرداختند.

معرفی محصولات، صنایع دستی و غذا‌های سنتی در راستای کمک به اقتصاد روستا‌ها و در راستای توسعه پایدار از دیگر اهداف این جشنواره بود.

همچنین ارتباط با سمن‌ها و تشکل‌های شهر‌های همجوار برای رونق صنعت گردشگری و بومگردی و زمینه سازی خواهرخواندگی شهر‌ها به منظور ارتباط مسئولین و ارگان‌های آموزش و انتقال دانش از جمله دلایل برگزاری این جشنواره بود.

 دومین جشنواره آیین‌های بومی و محلی شامگاه دیروز جمعه در روستای دیبکلوی شهرستان هریس برگزار شد تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی استان و به خصوص روستای دیبکلو به خوبی نمایان شود.
 
در این جشنواره برنامه‌های متعددی از جمله بازی‌های بومی و محلی، تئاتر فولکلوریک، موسیقی سنتی و غذا‌های محلی برای معرفی فرهنگ روستاو عشایر در نظر گرفته شده بود.
 
همچنین طی این جشنواره جوانان برتر و فعال در حوزه روستایی و عشایر معرفی شده و از آنان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/م
 

معرفی سمن های فعال منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.