۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در گلستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: گلستان با ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل متاسفانه جایگاه دوم کشور را دارد.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  عبدالرضا چراغعلی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گلستان که تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار شد، گفت: اگر حضور خیران در عرصه‌های فرهنگی نبود شاید چالش‌های فرهنگی بیشتری داشتیم و طبق آمار‌های ارائه شده تا کنون، ۲۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم که  متاسفانه از این منظر در جایگاه دوم کشور هستیم.

چراغعلی افزود: تلاش می‌کنیم تا این دانش آموزان را به مدرسه برگردانیم و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب اقداماتی در این زمینه انجام شده و حتی نگاه خاصی به دانش آموزان پناهنده ایرانی داریم.

وی درمورد نقش موثر خیران در سیل اخیرگلستان گفت: سیل به ۳۲۴ مدرسه استان آسیب زد که از این تعداد ۳۵ مدرسه نیازمند بازسازی دوباره است که ساخت بخش قابل توجهی از این مدارس را خیران تقبل کرده اند و متعهد هستند که آن را جلوتر از دولتی‌ها تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، خیران و نوسازی سه بازوی توانمند هستند که می‌توانند مشکلات مدارس را پوشش دهند، گفت: کشور در زمینه حفظ تمامیت ارضی و اقتدار نظام مشکلی ندارد، اما در خصوص مسائل فرهنگی در چند دهه گذشته علیرغم زحماتی که انجام شده، کار قابل قبولی اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام / گ
 
 

در گلستان ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.