رویترز: پیروزی حزب رقیب اردوغان در انتخابات استانبول ضربه سختی به وی بود

نامزد حزب «جمهوریت خلق» از احزاب مخالف در ترکیه و رقیب اصلی حزب حاکمِ «عدالت و توسعه» روز یکشنبه پیروز انتخابات استانبول شد.

رویترز: پیروزی حزب رقیب اردوغان در انتخابات استانبول ضربه سختی به وی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه اصلی مخالف دولت در ترکیه روز یکشنبه پیروز انتخابات استانبول شد و با این پیروزی، یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در مدت ۱۶ سال حضور وی در قدرت وارد کرد و وعده آغاز دوران تازه‌ای را در بزرگترین شهر ترکیه داد.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه گفتند با شمارش ۹۹ درصد آرای این انتخابات مشخص شد «اکرم امام اوغلو» نامزد انتخابات شهرداری از حزب «جمهوریت خلق» با کسب ۵۴ درصد آرا از نامزد حزب عدالت و توسعه اردوغان که ۴۵ درصد آرا را کسب کرده بود، پیش افتاد و پیروز شد.

این انتخابات دومین انتخابات استانبول در سه ماه گذشته و بعد از ملغی شدن نتایج انتخابات قبلی در ماه مارس بود که نتیجه مشابهی به همراه داشت. به گفته یک کارشناس مسائل ترکیه، ناکامی‌های اقتصادی حزب عدالت و توسعه اصلی‌ترین دلیل فاصله گرفتن مردم از حزب حاکم و ناکامی‌های انتخاباتی اردوغان بوده است.


بیشتر بخوانید: امام اوغلو شروعی جدید برای استانبول وعده داد


امام اوغلو در گفت‌وگو با حامیان خود اعلام کرد: «امروز ۱۶ میلیون نفر از ساکنان استانبول ایمان خود را به دموکراسی تجدید و اعتماد خود را به عدالت از نو اعلام کردند.»

«بینعالی ییلدیریم» رقیب وی که پیشتر نخست‌وزیر ترکیه بود نیز به وی تبریک گفت و برای وی در خدمت به استانبول که مرکز تجاری این کشور است، آرزوی موفقیت کرد. اردوغان نیز در پیامی در توئیتر پیروزی وی را تبریک گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
fa۹دلاور کرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
لعنت بر دشمنان اسلام
آخرین اخبار