معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۱۷ بانک برای تخصیص اعتبار به سیل‌زدگان داوطلب شدند

پورمحمدی گفت: ۱۷ بانک برای تخصیص منابع مالی از داخل بانک داوطلب شدند تا بتوانند مناطق سیل‌زده را بازسازی کنند.

۱۷ بانک برای تخصیص اعتبار به سیل‌زدگان داوطلب شدندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید  پورمحمدی، معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان مدیران عامل بانک‌ها برای تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای نوسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع داخلی بانک‌ها اظهار کرد: باتوجه به اعمال تحریم‌ها و فشار منابع مالی، مدیران عامل بانک‌ها با توجه به تأکید مقام‌های اجرایی توانستند منابعی را برای بازسازی و نوسازی اختصاص دهند.

وی افزود: تاکنون ۱۷ بانک از بانک‌های خصوصی و دولتی برای تخصیص منابع مالی از داخل بانک داوطلب شدند تا بتوانند مناطق سیل‌زده را بازسازی کنند.


بیشتر بخوانید: اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای سیل‌زدگان 


کمک ۵۵ میلیاردی بانک‌های خصوصی و دولتی برای ساخت مدارس سیل زده

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه در این تفاهمنامه بازساری مدارس در اولویت قرار دارد بیان کرد: به طور میانگین برای ساخت هر مدرسه رقمی بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد شده است که در این میان بانک‌های عامل به صورت داوطلبانه از هزینه‌های داخلی خود به صورت بلاعوض به ساخت مدارس در مناطق سیل زده کمک خواهند کرد.

معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارقام کمک‌های بلاعوض بانک‌ها را تشریح کرد و گفت: میزان کمک‌های بلاعوض بانک‌ها برای به ساخت مدارس آسیب دیده در مناطق سیل زده شامل بانک ملی ۵ میلیارد تومان، بانک کشاورزی یک میلیارد تومان؛ بانک سپه ۵ میلیارد تومان، بانک تجارت یک میلیارد تومان، بانک ملت ۵ میلیون تومان، بانک صادرات ۳ میلیارد تومان و بانک‌های خصوصی جمعا ۳۵ میلیارد تومان است.

وی در پایان با اشاره به شرایط حساس و سخت اقتصادی ابراز امیدواری کرده و گفت: سال گذشته با تمام فشار‌های اقتصادی حتی ریالی از بانک‌ها استقراض نکرده و تمام نیاز‌های خزانه و بودجه‌ای کشور را تامین کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار