افزایش درخواست کشورهای اروپایی برای خرید جنگنده‌ها و سامانه‌های موشکی

شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا اعلام کردند به علت نگرانی از توسعه نظامی روسیه، اخیراً درخواست کشور‌های اروپایی برای خرید تسلیحات جدید افزایش یافته است.

افزایش درخواست کشورهای اروپایی برای خرید جنگنده‌ها و سامانه‌های موشکیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و شرکت‌های اسلحه‌سازی این کشور می‌گویند اخیراً درخواست اروپایی‌ها برای خرید جت‌های جنگنده، سامانه‌های موشکی و دیگر تسلیحات نظامی آمریکا افزایش یافته است.

دولت آمریکا امسال در اقدامی غیرمعمول گروهی از مقامات بلندپایه از جمله «ویلبر راس» وزیر بازرگانی این کشور را به «نمایشگاه هوایی پاریس» اعزام کرد. در این نمایشگاه تجهیزات هوایی نزدیک به ۴۰۰ شرکت آمریکایی نیز به نمایش درآمد.

بنا به گزارش رویترز، شرکت‌های اسلحه‌سازی مشهور آمریکا مانند لاکهید مارتین و بوئینگ اعلام کردند با وجود جنگ تجاری بین آمریکا و کشور‌های اروپایی، در نمایشگاه امسال پاریس، درخواست اروپایی‌ها برای خرید سلاح‌های آمریکایی افزایش یافته بود.

به نوشته رویترز، بسیاری از کشور‌های اروپایی پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و در پی تقویت سامانه‌های دفاع موشکی و به‌روزکردن یا جایگزین‌کردن جنگنده‌های قدیمی خود هستند.

اریک فانینگ، مدیر اجرایی «انجمن صنایع هوافضا» آمریکا در توضیح علت اقدام اروپایی‌ها به خرید تسلیحات موشکی و جنگنده‌های جدید گفته است: «نگرانی درباره (تسلیحات نظامی) روسیه در تشدید درخواست اروپایی‌ها نقش دارد. من حقیقتاً بر این باورم که این اقدام اروپایی‌ها منعکس‌کننده نگرانی فزاینده آن‌ها از اقدامات تحریک‌آمیز روسیه است».

این گزارش همچنین مدعی شده است مقامات دولتی و اجرایی آمریکا گفته‌اند «نگرانی از توسعه برنامه موشکی ایران، عامل مهم دیگری است» که اروپایی‌ها را به سوی خرید تسلیحات آمریکایی سوق داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار