کشف بیش از یک هزار قلم اشیای تاریخی در استان همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۰۱ قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در استان کشف شده است.

کشف بیش از یک هزار قلم اشیای تاریخی در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا حاجی عزیزی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان از کشف یک هزار و ۴۰۱ قلم اشیای اصل و بدل تاریخی از ابتدای سال جاری تاکنون در همدان خبر داد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۷ نفر در رابطه با جرایم حوزه میراث فرهنگی در استان همدان دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در سه ماه گذشته ۹ حفار غیرمجاز و ۸ نفر به اتهام خرید و فروش اشیای تاریخی دستگیرشده اند که منجر به کشف ۱۳۶۴ قلم اشیای بدل و ۳۷ قلم اشیای اصل مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان گفت: با توجه به رویکرد یگان حفاظت در توسعه مشارکت‌های اجتماعی و نیز بهره گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و یگان‌های همکار در طی این مدت ۱۷ جلسه تعامل و همکاری با رده‌های مختلف نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاران روستا‌ها و انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح استان برگزار شده است.

حاجی عزیزی ادامه داد: همچنین ۱۳ مورد عملیات مشترک در قالب گشت تلفیقی، عملیات کشف و دستگیری و امداد و رفع خطر از آثار تاریخی مناطق سیل زده نیز با همکاری ارگان‌های دولتی و امداد رسان به انجام رسیده است.

انتهای پیام/ب

یک هزار ۴۰۱ قلم اشیای تاریخی در همدان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار