ساخت ۲ هکتار سایبان در باغ‌های شهرستان کازرون

کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از ساخت ۲ هکتار سایبان در باغ‌های این شهرستان خبر داد.

ساخت ۲ هکتار سایبان در باغ‌های شهرستان کازرون

 زهرا پناه کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به ساخت ۲ هکتار سایبان در باغ‌های این شهرستان اظهار کرد: تاکنون در شهرستان کازرون برای ۲۳ هکتار باغ انار و مرکبات مجوز ساخت سایبان صادر شده و ۱۸ هکتار نیز درحال صدور مجوز است.

وی ادامه داد: مجوز ساخت سایبان را جهاد کشاورزی صادر و متقاضیان تسهیلات بانکی با ثبت نام در سامانه سیتا می‌توانند برای دریافت تسهیلات درخواست بدهند.

زهرا پناه با بیان اینکه با اجرای طرح سایه بان در مزارع و باغ‌ها حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد، افزود: اﻓﺰاﯾﺶ راﻧﺪﻣﺎن و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت، ﺑﻬﺮه وری و ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﯾﯽ در ﻣﺼﺮف آب از ﻧﺘﺎﯾﺞ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺎﯾﺒﺎن در ﺑﺎغ ﻫﺎ اﺳﺖ.

کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، یکی از راهکار‌های موثر برای مقابله با خسارت‌های ناشی از تغییرات آب و هوا و بلایای طبیعی را به زیر سایبان بردن باغ‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد سایبان اقدامی چند منظوره است که می‌تواند باغ‌ها را در مقابل تگرگ، برف، باد، تابش خورشید، تبخیر آب، پرندگان و آفات محافظت کند.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما و شدت نور خورشید که باعث افزایش تبخیر و تعرق، افزایش مصرف آب، آفتاب سوختگی، ضعف درخت و در نتیجه کاهش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود، نیاز به سایبان‌های باغی بیشتر احساس می‌شود.

پناه گفت: سایبان‌های باغی پوشش‌هایی هستند از جنس توری‌های مخصوص، که بر روی باغات کشیده می‌شوند.

کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه توری سایبان در رنگ‌های سفید و سبز تیره و مشکی وجود دارد، افزود: این توری‌ها بخشی از اشعه تابشی خورشید را فیلتر می‌کنند و باعث کاهش دمای هوای درونی از ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد می‌شوند.

وی گفت: توری سایبان می‌تواند ۳۰ تا ۸۰ درصد سایه ایجاد کند. ﺳﺎﯾﺒﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ در ﺗﻤﺎم باغ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﺘﻔﺎوت و در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

انتهای پیام/چ

ساخت سایبان در باغ‌های شهرستان کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار