کاهش مصرف آب در همدان / تابستان قطعی آب نداربم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: میانگین مصرف آب در کشور ۲۴۰ لیتر در شبانه روز است، که در همدان این میزان ۱۷۷ لیتر در طول شبانه روز است.

کاهش مصرف آب در همدان / تابستان قطعی آب نداربمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید هادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت هفته صرفه جویی در آب و برق افزود: سالانه ۹۴ میلیون متر مکعب آب در همدان تولید می‌شود که ۱۳.۶ درصد آن هدر رفت ظاهری می‌شود.

وی اظهار داشت: به طور متوسط هر متر مکعب آب با نرخ چهار هزار و ۵۰۰ ریال در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

حسینی بیدار عنوان کرد: در حال حاضر در هر ثانیه ۶۵۰ لیتر آب تصفیه شده، از تصفیه خانه همدان تولید و به نیروگاه برق شهید مفتح منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۶۵۰ انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی و پس از انجام مراحل لازم برای آن‌ها مجوز صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در سال ۱۳۸۶ نزدیک به یک هزار و ۹۰۰ لیتر آب در استان تولید می‌شد که این میزان با مشارکت مردم در مصرفه بهینه آب به یک هزار و ۶۵۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش‌های خوب در سال آبی جاری ذخایر آبی استان پر است و پیش بینی می‌کنیم تابستان امسال آب قطع نشود.

حسینی بیدار افزود: الگوی مصرف آب استان از ۱۸ متر مکعب به ازای هر خانواده به ۱۵ متر مکعب کاهش یافته است و امیدواریم به استاندارد‌های جهانی نزدیک شویم.

وی ادامه داد: مشترکان آب استان ۲۴۶ میلیارد ریال در بخش حق آب بها و انشعاب به شرکت آب و فاضلاب بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه از این میزان بدهی ۱۸۳ میلیارد ریال در بخش آب بها و ۶۳ میلیارد ریال در بخش انشعاب است گفت: مشترکان خانگی ۱۰۵ میلیارد ریال و غیر خانگی ۲۲ میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب استان بدهی دارند.

وی بیان کرد: در بین دستگاه‌های دولتی اداره کل ورزش و جوانان همدان بیشترین بدهی آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شبکه فاضلاب ۷۴ درصد از جمعیت استان همدان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها در اولویت آبفا قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در هر ثانیه ۲۰۰ لیتر آب فاضلاب از رودخانه‌ها به تصفیه خانه همدان منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در سال گذشته ۱۹ کیلومتر از شبکه فاضلاب استان اصلاح و توسعه یافت.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از سامانه جی. آی. اس انشعابات غیر مجاز شناسایی می‌شوند، افزود: انشعابات موقت با مدت اعتبار سه سال در اختیار مشترکان حاشیه شهر قرار می‌گیرد.

حسینی بیدار افزود: مشکل آب رسانی به شهر مهاجران حل شد و با ایجاد یک چاه ذخیره‌ای شهروندان این شهر امسال قطعی آب ندارند.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران ۱۰۰ میلیارد یال از این شرکت طلب دارند، اعلام کرد: سال گذشته ۱۵ طرح عمرانی در بخش آب و فاضلاب به بخش خصوصی واگذار شد.

انتهای پیام/د.ا

همدانی‌ها کمتر از میانگین کشور آب مصرف می‌کنند

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار