فیس‌بوک: مدرکی دال بر دخالت روسیه در همه‌پرسی برکسیت وجود ندارد

یک مقام ارشد فیس‌بوک اعلام کرد هیچ مدرکی که دخالت روسیه را در همه‌پرسی برکسیت در سال ۲۰۱۶ ثابت کند، یافت نشد.

فیس بوک: مدرکی دال بر دخالت روسیه در همه‌پرسی برکسیت وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات فیس بوک اعلام کردند شواهدی مبنی بر اینکه روسیه با استفاده از کاربر‌های جعلی در این شبکه اجتماعی تلاش کرده در همه‌پرسی برکسیت انگلیس در سال ۲۰۱۶ دخالت و آن را منحرف کند وجود ندارد.

نیک کلگ، معاون رئیس ارتباطات و امور بین‌المللی فیس بوک، امروز (دوشنبه) در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «واقعا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روسیه همه‌پرسی برکسیت را در سال ۲۰۱۶ با استفاده از فیس‌بوک منحرف کرده باشد وجود ندارد».

کلگ که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ معاون نخست وزیر انگلیس بوده است در ادامه توضیح داد شرکت فیس بوک داده‌ها و اطلاعات خود را تجزیه و تحلیل کرد و هیچ تلاشی که بتواند نتایج رای گیری را تحت تاثیر قرار دهد نیافت.

وی در ادامه نفوذ شرکت «کمبریج آنالیتیکا» یک شرکت برجسته استخراج داده‌ را نیز در نتیجه همه‌پرسی برکسیت نفی کرد. این مقام ارشد فیس بوک در ادامه مدعی شد نتیجه همه‌پرسی بیش از همه تحت تاثیر رسانه‌های سنتی در ۴۰ سال گذشته بوده است و شبکه‌های اجتماعی نوظهور نقشی در آن نداشتند.

لندن بار‌ها روسیه را متهم کرده است در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ با موضوع عضویت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دخالت داشته و با انتشار «داستان‌های جعلی» در رسانه‌ها تلاش کرده است در غرب اختلاف بیفکند؛ اما تاکنون موفق نشده است هیچ مدرکی را برای این ادعا ارائه کند. مسکو نیز بار‌ها این ادعا‌های لندن را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در انگلیس همه‌پرسی‌ برگزار شد که در آن ۱۷ میلیون نفر، تقریبا ۵۲ درصد از مردم این کشور، به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و به این ترتیب جنبش برکسیت به موفقیت رسید. طبق توافقی که مقامات انگلیس با اتحادیه اروپا به دست آورده‌اند حداکثر باید تا ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی برکسیت اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار