جزییات حادثه زنجیره ای رانندگی گردنه کولی کش/متلاش شدن باند سارقان به عنف گوشی تلفن همراه/دستگیری ۳ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنیه ۴ تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه چهارم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جزییات حادثه زنجیره‌ای رانندگی گردنه «کولی کش» فارس

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در تصادف زنجیره‌ای در گردنه "کولی کش" شهرستان خرمبید، ۳ نفر فوت و ۱۵ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در گردنه کولی کش شهرستان خرمبید، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۲ دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد و منجر به آتش گرفتن هر دو آن‌ها شده است، تصریح کرد: در حین بررسی صحنه، یک تریلر اف اچ به علت نقص فنی در ترمز با صحنه تصادف و خودرو گشت برخورد کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه به دلیل کوهستانی بودن منطقه دید رانندگان کم می‌باشد، عنوان داشت: ۳ دستگاه سواری با ۱۰ سرنشین با کامیون که دارای نقص در سیستم ترمز بوده است برخورد کرده اند.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه در این تصادف مرگبار، سرباز پلیس راه، یکی از امدادگران هلال احمر و یکی از سرنشین خودرو‌ها در دم فوت کرده اند، افزود: ۱۵ نفر از سرنشینان همه خودرو‌ها مجروح و راهی بیمارستان شده اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان در پایان گفت: علت اصلی این حادثه در دست بررسی است و نیاز به کارشناسی بیشتر دارد.

باند سارقان به عنف گوشی تلفن همراه متلاشی شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در یکی از محله‌های این شهرستان که گا‌ها با زورگیری همراه بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان ادامه داد: در همین راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با پیگیری و تلاش‌های همه جانبه شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی ۸ نفر از اعضای اصلی این باند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیات‌های غافلگیرانه آنان را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

وی افزود: دستگیرشدگان که شامل سارق، مالخر و رابطین بین آن‌ها بودند، در اعترافات خود به بیش از ۹ فقره سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان در محلات پرت و خلوت همراه با زورگیری و ارعاب شهروندان اقرار کردند و با تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی راهی زندان شدند.

توقیف کامیون حامل ۲۳ هزار لیتر روغن سیاه قاچاق

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون تانکر سوختکش که در محور‌های مواصلاتی در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

سرهنگ مسعودی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودور، ۲۳ هزار لیتر روغن سیاه صنعتی قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک نفر در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه ارزش روغن‌های مکشوفه طبق اظهار کارشناسان، یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال می‌باشد، اظهار داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرائم دیگری در جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

انحراف به چپ راننده منجر به مرگ خود و فرزندش شد

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در دو راهی "نقش رستم" شهرستان مرودشت، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

سرهنگ عبدالهاشم افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پیکان با ۳ سرنشین که اعضای یک خانواده بودند به شدت با یک کامیون برخورد که در نتیجه راننده به همراه فرزند ۵ ماهه در دم فوت و دیگر سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را انحراف به چپ از سوی راننده پیکان اعلام کرده اند، تصریح کرد: به رانندگان عزیز توصیه می‌شود از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

دستگیری عامل برداشت‌های غیر مجاز از حساب پیرمرد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: فردی ۷۰ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت با بررسی حساب بانک خود متوجه شدم طی ۶ ماه گذشته فردی ناشناس به صورت مداوم از حسابم از طریق خرید اینترنتی برداشت کرده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و آن‌ها با اقدامات فنی و تحقیقات انجام شده متهم که فردی جوان بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

وی تصریح کرد: فرد جوان با دیدن مستندات موجود لب به اعتراف گشود و گفت: هنگامی که پیرمرد کارت بانکی خود را برای ثبت نام بیمه خودرو در اختیار وی گذاشته بود در فرصت مناسب رمز دوم کارت را فعال و در زمان‌های مناسب از حساب شاکی مبلغ ۱۵ میلیون ریال را به صورت خرید شارژ و خرید اینترنتی برداشت کرده ام.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه با اعتراف متهم پرده از راز برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی پیرمرد برداشته شد، به شهروندان توصیه کرد: کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و هنگام خرید، رمز کارت را خودتان وارد کنید.

توقیف اتوبوس و نیسان حامل بار قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه اتوبوس و نیسان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ محمد هاشم قسام افزود: ماموران پس از بازرسی دقیق از آن خودروها، موفق به کشف یک هزار و ۱۰۰ قلم اجناس و قطعات قاچاق از نوع پوشاک، لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو شدند.

وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

دستگیری ۳ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی با حضور مقتدرانه پلیس

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع دسته جمعی منجر به چاقو کشی در مراسم عروسی مربوط به یکی از تالار‌های شهر ارسنجان در هفته گذشته، ماموران سریعا ً به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه عاملین و ضاربین منجر به جرح قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بودند، خاطر نشان کرد: ماموران موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات فنی و پلیسی پس از شناسایی محل اختفاء ضاربین در یک عملیات ضربتی تعداد ۳ نفر از عاملان اصلی را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ احمد فداکار با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه اختلاف خانوادگی انگیزه اصلی این درگیری بوده است، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ "فداکار" افزود: شهروندان باید ضمن توجه به مهارت‌های اساسی در کنترل خشم، از راه‌های منطقی و قانونی وارد عمل شوند تا از وقوع اینگونه حوادث که در مواردی عواقب شوم و خطرناکی در پی دارد پیشگیری آگاهانه‌ای به عمل آید.

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در لارستان

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با انجام تحقیقات پلیسی از تهیه و توزیع مواد مخدر توسط ۲ نفر مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات پلیسی منزل متهمین را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند، عنوان داشت: در بازرسی از محل اختفای متهمین، مقدار ۹۰۰ گرم هروئین، ۴۵ گرم شیشه و ۶ قبضه سلاح غیر مجاز به همراه مهمات مربوطه کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه متهمین تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، تصریح کرد: مبارزه با مجرمان اولویت کاری این فرماندهی است و پلیس به هیچ وجه اجازه جولان به آن‌ها را نخواهند داد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار