در گفت‌وگویی اختصاصی با الجزیره؛

کوشنر: حضور کشورهای مختلف در نشست بحرین نشانه موفقیت آن است!

داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد اینکه کشور‌هایی حاضر شده‌اند در نشست منامه شرکت کنند، نشانه موفقیت آن است.

کوشنر: حضور کشورهای مختلف در نشست بحرین نشانه موفقیت آن است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی ادعا کرد: «معتقدم که نشست بحرین با توجه به اینکه کشور‌های منطقه در آن حضور می‌یابند موفقیت به دست می‌آورد. بسیاری از کشور‌های جهان در این نشست شرکت می‌کنند؛ در عین حالی که برخی طرف‌ها به آن‌ها می‌گویند که در این نشست حضور نیابند. این گام بزرگ نخست است. گام دوم حضور برخی سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان بزرگ از مناطق مختلف جهان است و شرکت کنندگان هدفشان کمک به ملت فلسطین است».

وی مدعی شد: اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین نشست بحرین را تحریم کرده است شکست این نشست محسوب نمی‌شود.

جرد کوشنر در پاسخ به این سوال که آیا طرح تشکیل دو کشور مستقل همچنان قابلیت زنده ماندن دارد، گفت: طرح عربی که این راه حل را پذیرفته است اقدام بزرگی است، اما صلح مطلوب را میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها محقق نکرد.

وی ادامه داد: ما در نشست منامه بر جنبه اقتصادی و هر آنچه در صورت دستیابی به راه حلی، امکان تحقق آن وجود دارد، تمرکز می‌کنیم. اما آنچه من می‌گویم این است که همه طرف‌هایی که ما با آن‌ها تماس گرفته ایم از طرح عربی که تلاش بزرگی بوده است سخن گفته‌اند، اما اگر امکان دستیابی به راه‌حلی به وسیله آن وجود داشت از مدت‌ها پیش این راه‌حل به دست آمده بود و بر این اساس باید اذعان کنیم که اگر به راه‌حلی دست پیدا کنیم این امر بر اساس طرح عربی نخواهد بود بلکه بر اساس جایگاهی میان طرح عربی و موضع اسرائیل خواهد بود.

داماد ترامپ درباره انتقاد‌ها از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: اذعان به اینکه قدس پایتخت اسرائیل است از سال ۱۹۹۶ به صورت قانون درآمده و در کنگره با اجماع رای آورده است. آمریکا این حق را دارد که اسرائیل را به رسمیت بشناسد و این، آن چیزی بود که ما به آن اقدام کردیم. این وعده‌ای است که رئیس جمهور به آن پایبند بود همچنان که به دیگر وعده‌های (انتخاباتی) خود همچون خروج از توافق هسته‌ای با ایران پایبند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار