نماینده آمریکایی خطاب به ترامپ: هی ابله! قبل از پاره کردن برجام باید آن را می‌خواندی

«جان یرموث» در توئیتی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نوشت او باید قبل از اینکه از برجام خارج می‌شد، آن را می‌خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، جان یرموث، نماینده دموکرات کنتاکی در مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته در توئیتی رئیس‌جمهور این کشور را یک «ابله» خواند. او با اشاره به اینکه دونالد ترامپ باید پیش از خروج توافق هسته‌ای که در دوران اوباما به دست آمد (برجام)، شرایط آن را می‌سنجید، نوشت ترامپ در برخورد با مسائل مربوط به ایران یک «ابله» است.

یرموث این اظهارات را چند ساعت پس از آن ابراز کرد که ترامپ گفت هدف نهایی آمریکا آن است که برای همیشه از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. این نماینده آمریکایی در حساب توئیتری خود نوشت «هی ابله: بند سوم از توافق هسته‌ای ایران فقط برای تضمین همین موضوع بوده است».

او در ادامه توضیحات و مقررات کلی توافق برجام را به توئیت خود پیوست کرد.

نماینده آمریکایی خطاب به ترامپ: هی ابله! قبل از پاره کردن برجام باید آن را می‌خواندی

سال گذشته، ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ خارج شد و تحریم‌های تازه‌ای علیه آن اعمال کرد. به دنبال این اقدامِ رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفت. روز گذشته (دوشنبه) نیز او تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد و مدعی شد این تحریم‌ها «پاسخ محکم و متناسب به اقدامات تحریک‌آمیز ایران است».

روز گذشته، ترامپ پس از امضاء دستور اجرایی خود برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت این اقدام ربطی به سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست نیرو‌های ایرانی در تنگه هرمز ندارد. در یک سال گذشته، کاخ سفید تحریم‌های زیادی را علیه ایران اعمال کرده است که بخش‌های نفتی، فولاد سازی و همچنین سپاه پاسداران ایران از جمله آن‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۴ تير ۱۳۹۸
زیاد جوش آمریکا رو نزن بعد از شوروی نوبت آمریکاست که به زباله دانی تاریخ بره
آخرین اخبار