پلوسی خطاب به ترامپ: داری کودکان را می‌ترسانی!

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در گفت‌وگوی تلفنی که با رئیس‌جمهور این کشور بر سر مسئله مهاجران داشته است، به او درباره ترساندن کودکان از آمریکا هشدار داده است.

پلوسی: ترامپ کودکان را از آمریکا می‌ترساندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) گفت به ترامپ هشدار داده است اقدامات او در خصوص مهاجران سبب می‌شود «کودکان از آمریکا بترسند».

او که در یک نشست با موضوع بررسی سیاست‌های مهاجرتی در نیویورک سخن می‌گفت اظهار کرد در گفتگوی تلفنی که روز جمعه با رئیس‌جمهور آمریکا داشته به او گفته است: «من یک مادر هستم و پنج فرزند دارم... کودکان می‌ترسند. تو داری کودکان را از آمریکا می‌ترسانی، نه تنها کودکان مهاجران را بلکه کودکان همسایه‌های آن‌ها و کشورشان را نیز می‌ترسانی. داری کودکان را می‌ترسانی».

پلوسی در ادامه افزود در این گفتگو ترامپ مشخص نکرد چه طرحی را برای مرحله بعدی در ذهنش می‌پروراند؛ اما گفت: «مردم قانون‌شکنی می‌کنند».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: در پاسخ به او گفتم «تخلف از قانون دلیلی برای اخراج نیست. اگر بعضی از افراد مجرم هستند و می‌خواهی علیه آن‌ها پرونده درست کنی این به تخلف از قانون مربوط نمی‌شود؛ زیرا در آن صورت باید درباره ۱۰ میلیون نفری صحبت کنیم که این مورد ممکن است درباره آن‌ها صدق کند. آنچه ما نیاز داریم اصلاحات جامع قانون مهاجرت است که راهی برای شهروند شدن ارائه کند».

هفته گذشته، ترامپ در توئیتی از بازداشت حدود ۲۰۰۰ مهاجر در ده شهر بزرگ آمریکا خبر داد. این افراد از سوی دادگاه احضاریه دریافت کرده‌اند؛ اما در این خصوص همکاری نکرده و در دادگاه حضور نیافته‌اند. ترامپ در توئیت خود نوشت در نهایت ممکن است «میلیون‌ها» مهاجر از آمریکا اخراج شوند.

بنابر اعلام واشنگتن پست، عملیات بازداشت مهاجران قرار بود از روز یکشنبه در شهر‌های بزرگی، چون نیویورک، شیکاگو، میامی، آتلانتا، بالتیمور، دنور، هاستون، لس‌آنجلس، نیواورلئان و سان‌فرانسیسکو آغاز شود؛ اما رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه در توئیتی اعلام کرد به دنبال مکالمه تلفنی نانسی پلوسی دستور بازداشت مهاجران به این کشور را برای دو هفته به تعویق انداخته است. هرچند در توئیت دیگری در همان روز تهدید کرد چنانچه نمایندگان مجلس نتوانند بر سر اصلاح قوانین مهاجرت به توافق رسند برنامه بازداشت مهاجران را دوباره اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار