رییس شورای شهر همدان:

مسکن مهر استان همدان همچنان بلا تکلیف

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مشکلات مسکن مهر از سال‌های پیش به دلیل بی اهمیتی باقی مانده است که با درایت لازم می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

مسکن مهر درگیر بروکراسی شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران گردان، رییس شورای شهر همدان در نشست هم‌اندیشی رفع مشکلات امور شهری با قدردانی از همراهی و همکاری مدیر کل راه و شهرسازی استان با مدیریت شهری همدان، اظهار کرد: همراهی کامل اداره کل راه و شهرسازی با شورا و شهرداری همدان بسیاری از مشکلات حوزه مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به مردم را رفع کرده است.

وی به مشکلات مسکن مهر همدان اشاره کرد و گفت: این مشکلات از سال‌های پیش به دلیل بروکراسی اداری باقی مانده که با درایت لازم می‌توان آن‌ها را حل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: مراجعان بسیاری مکرراً برای رفع مشکلات مسکن مهر به شورا مراجعه می‌کنند که نیاز است با همفکری و همکاری شورا، شهرداری و راه و شهرسازی این مشکلات رفع شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای شهر همدان نیز با تأکید بر رفع مشکلات مساکن مهر، افزود: دو موضوع مهم مسکن مهر و تعاونی کوثر نیروی انتظامی از جمله مواردی است که نیاز به کمک شهرداری و راه و شهرسازی برای حل مشکل دارند.

سید مسعود عسگریان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به منظور رفع مشکلات مسکن مهر، تصریح کرد: بر اساس این جلسه مقرر شد صورت جلسه‌ای برای رفع مشکلات راه و شهرسازی و شهرداری تهیه شود تا این دو دستگاه اجرایی بتوانند مشکلات مدیریت امور شهری را حل کند.

وی به مشکلات تعاونی نیروی انتظامی کوثر اشاره کرد و ادامه داد: این تعاونی مجوز‌های لازم را اخذ کرده و نیاز است بخشی از مشکلات جزئی را شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی هر چه سریع‌تر رفع کنند تا اعضای تعاونی هر چه زودتر صاحب‌خانه شوند.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری همچون گذشته نسبت به رفع موانع حقوقی پرونده رأساً رسیدگی و حل و فصل کند؛ لازم است با توجه به مباحث حقوقی تمام مشکلات را با همکاری یکدیگر حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز با تشکر از توجه شورا و شهرداری به مشکلات مردم به ویژه همشهریان مناطق بازآفرینی اظهار کرد: شورا توجه به محرومان را اولویت کاری خود قرار داده و این امر بسیار ارزشمند بوده و باید به این شورا کمک کرد.

حسن ربانی‌ارشد در خصوص رفع مشکل مسکن مهر، یادآور شد: محوطه‌سازی و دیوار حایل یکی از مشکلات مساکن مهر است که اعتباراتی برای این موضوع برای شهر همدان و ملایر در نظر گرفته شده است؛ لازم به انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری همدان در این زمینه است.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه برای انعقاد قرارداد با شهرداری بیان کرد: در حال حاضر شهرداری ملایر با اداره راه و شهرسازی این تفاهم‌نامه را منعقد کرده و لازم است شهرداری نیز در این زمینه اقدام کند تا بتوان اعتبار مورد نظر را تخصیص داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از همراهی و تعامل راه و شهرسازی با شهرداری برای رفع مشکلات خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳ میلیارد تومان برای جداره‌سازی پیاده‌راه میدان امام (ره) از محل اعتبارات بازآفرینی در نظر گرفته شده که باید در این زمینه شهرداری اقدام سریع انجام دهد تا بتواند اعتبار تخصیصی را جذب کنند.

انتهای پیام/د

مشکلات مسکن مهر در گیر و دار بروکراسی اداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.