در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت:

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ و قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه با حضور شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه شد.

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه ۴ تیر ماه برگزار شد؛ گزارش تفریغ بودجه به شماره ثبت ۹۲۸۸/۱۶۰ مورخ ۹ تیر ماه ۹۷ و قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای این دستور مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر ضمن ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران گفت: شهرداری موظف است تفریغ بودجه هر سال را تا آخر اردیبهشت ماه سال به شورای شهر ارائه کند و شورای شهر نیز باید تا آخر خرداد ماه آن را رسیدگی و تصویب نماید.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران همچنین افزود: این تنها محل قانونی نظارتی جدی است که شورا را قادر می‌سازد با بررسی تفریغ بودجه شهرداری از یک طرف درآمد‌های وصولی قطعی را با اقلام پیش بینی شده در بودجه مصوب مقایسه و تجزیه و تحلیل کند و در برنامه ریزی‌های سال آتی مورد استفاده قرار دهد.

فراهانی ادامه داد: با بررسی‌های انجام گرفته در اجرای بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن گزارش حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران به عنوان سند تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ۳ دلیل که موجب شد گزارش تفریغ بودجه مورد پذیرش مشروط قرار بگیرد ادامه داد: علت اول این است مازاد هزینه درآمد انباشته در سال ۹۷، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و معلوم نشد این مازاد در انتهای سال ۹۵ به چه شکل در سال ۹۶ هزینه شده است و ما از شهردار می‌خواهیم آن را شفاف کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: صورت ریز وام‌های دریافتی به صورت شفاف بیان نشده است و در اینجا بدهی شهرداری و وام‌هایی که اخذ شده باید به صورت شفاف بیان شود.

فراهانی در توضیح سومین دلیل گفت: ما مصوبه‌ای در سال ۹۷ در خصوص تفریغ بودجه مصوب کردیم که برای تفریغ بودجه در کنار عملکرد ریالی عملکرد مقداری را نیز اعلام و در اختیار شورا قرار دهیم تا مشخص شود عملکرد مدیریت بخش‌ها و سازمان‌های شهرداری به چه شکل بوده و در این راستا شهرداری موظف بوده ضمن ارائه عملکرد ریالی، عملکرد مقداری (میزان کار انجام شده) را هم ارائه کند.

وی تأکید کرد: این ۳ موردی بود که موجب شد به صورت مشروط و با رعایت بند‌های مندرج در پیش نویس مصوبه تفریغ بودجه به تصویب برسد.

در ادامه ارائه گزارش تفریغ بودجه پیروز حناچی شهردار تهران که در صحن شورای شهر تهران حضور داشت در سخنانی گفت: جهت‌گیری عمومی در شهرداری تهران با تأثیر از مصوبات شورا اصلاح سیستم‌ها در راستای شفافیت است.

شهردار تهران همچنین افزود: شفاف سازی سیستم درآمد و هزینه کرد بودجه در شهرداری تهران جزء سیاست‌ها و جهت‌گیری عمومی شهرداری است و ما استقبال می‌کنیم از نظارت شورای شهر تهران که این لازمه ایجاد انضباط در مدیریت شهری است.

حناچی ادامه داد: اگر این چارچوب‌ها در گذشته رعایت می‌شد شهرداری تهران در حال حاضر بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی نداشت.

وی تأکید کرد: شفافیت در عملکرد بودجه‌ای لازم است و نباید این نکته را فراموش کرد که در اجرای آن نیز موانعی وجود دارد که من از همکارانم خواستم تا سیستم را طوری هدایت کنند که هزینه‌ها در چارچوب بودجه مصوب انجام شود و اگر در این زمینه ایرادی وجود داشته باشد مسیر اصلاحی آن را طی خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها گفت: دیروز بعدازظهر ثبت نام شورایاری‌ها را آغاز کردیم و در مسیر مشارکت مردمی در مقیاس محلی در حال حرکت هستیم.

حناچی تأکید کرد: از همه می‌خواهم که به شهرشان کمک کنند تا کیفیت بالاتری را تجربه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار