برگزاری نماز جماعت در پارک‌های کوهبنان

دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان گفت: در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان کوهبنان بر اقامه نماز جماعت در پارک‌ها و بقاع متبرکه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام احمد ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان گفت: مومنین واقعی کسانی هستند که به اقامه نماز مبادرت می‌ورزند لذا باید تلاش کنیم تا برنامه نماز جدی شود قیام امام حسین (ع) به واسطه اقامه نماز بود.

دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان عنوان کرد: نماز جماعت از اهمیت مضاعفی برخوردار است جا دارد مدیران ادارات در راستای برگزاری نماز جماعت در محل کار خود اقدام کنند چرا که اقامه نماز جماعت توصیه نبی مکرم اسلام (ص) است و این بزرگوار در اجرای این مهم پیش قدم بودند.

وی گفت:در ایام تابستان با توجه به مساعد بودن هوای کوهبنان نمازجماعت در پارک‌ها و فضا‌های آزاد اقامه می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به آب و هوای کوهستانی و سرد شهرستان و حضور مسافرین در کوهبنان اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه نسبت به برگزاری نماز جماعت و جلسات پرسش و پاسخ به سوالات مذهبی در فصل تابستان اقدام نماید.

وی تصریح کرد: بایستی بسیاری از امورات مساجد به جوانان و نوجوانان واگذار شود از وجود جوانان خوش صوت در اقامه نماز و برگزاری جلسات دعا و تلاوت قران بهره ببریم.

وی افزود: از ویژگی نماز جماعت این است که ما از احوال دیگران و همسایگان مسجد با خبر می‌شویم با برنامه ریزی می‌توانیم مشکلات مومنین را برطرف نماییم.

حجت الاسلام قاسمی رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان گفت: بهتر است در وقت اذان مسابقات ورزشی برگزار نشود اذان پخش گردد و نماز خانه سالن‌های ورزشی پذیرای علاقمندان به نماز جماعت باشد.

وی بیان کرد: اکثر پارک‌های کوهبنان در کنار مساجد هستند جا دارد هفته‌ای یک بار نماز جماعت در پارک‌ها اقامه گردد و شهرداری به احداث سکوی نماز و نصب تابلو نسبت به مشخص نمودن سمت قبله اقدام کنند.

حجت الاسلام قاسمی گفت: جا دارد مغازه داران در وقت نماز نسبت به تعطیلی مغازه خود اقدام و در نماز جماعت مساجد نزدیک به محل کار خویش شرکت کنند و کارمندان ادارات در فصل تابستان در نماز جماعت مساجد نزدیک به خود مبادرت ورزند البته اصناف نسبت به تشویق مغازه داران شرکت کننده در نماز جماعت مساجد اقدام کند.

وی تاکید کرد: تلاش شود جشن‌ها و برنامه‌های شبانه عموما پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار گردد تا لطمه‌ای به نماز اول وقت شهروندان وارد نگردد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در بین جوانان ونوجوانان، پخش اذان در باشگاه‌های ورزشی و نمایشگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

جلسه ستاد اقامه نماز کوهبنان صبح امروز در دفتر نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کوهبنان برگزار شد.
انتهای پیام/ی

لزوم اقامه نماز اول وقت در بین شهروندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار