انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه بهترین راه حل احیاء است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه بهترین راه حل احیاء است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسین بخشایشی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه بررسی احیای سریع دریاچه ارومیه از طریق انتقال آب از دریاچه وان ترکیه گفت: انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه بهترین راه حل احیاء است

وی افزود:مخالفت‌های زیادی طی سال‌های گذشته با اجرای این پروژه صورت گرفته است.

 رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: با توجه به لطف خداوند و بارش باران، در حال حاضر دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد.

فرهاد افشار فارغ التحصیل دانشگاه سوئیس و از دانشمندان محیط زیست نیز در این جلس گفت:برای احیای دریاچه ارومیه، یک سال شبکه و لوله کشی از دریاچه وان تا دریاچه ارومیه زمان خواهد برد و ۳ سال نیز زمان پر شدن آن می‌باشد.

وی افزود:برای این طرح حتی یک ریال نیز بودجه دولتی نیاز نیست و در قبال انرژی (برق) که به ترکیه داده می‌شود، این کشور تمامی کار‌های احداث شبکه انتقال را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد:این طرح مورد قبول و استقبال وزارت خارجه کشور ایران قرار گرفت.

افشار افزود:احیای سریع دریاچه ارومیه از طریق انتقال آب از دریاچه وان ترکیه از طریق امام جمعه ارومیه در حال پیگیری است.

حمید رعنا قد در این جلسه گفت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۱ متر و ۸۰ سانتی متر می رسد که دو متر و بیست سانتی متر دیگر تا تراز ایده آل فاصله است.

وی حجم فعلی دریاچه ارومیه را ۵ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود: تا حجم نرمال این منبع آبی ۱۱ میلیارد مترمکعب آب نیاز است

 

انتهای پیام/م

انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه 

 

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.