مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد:

تکثیر نیمه طبیعی یوز های آسیایی دره انجیر/ دفع پسماند های غیر اصولی علت هجوم سگ گرگ به آغل ها

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان یزد گفت: دفع غیر اصولی پسماندها باعث هجوم سگ گرگ به آغل ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حمله اخیر سگ گرگ به آغل های مردم زردین تفت گفت: کمبود غذا و دفع غیر اصولی پسماندها باعث هجوم هیبریدهای سگ گرگ و سگ به آغل ها شده است که دهیاری این منطقه با دفع اصولی پسماند ها می تواند تا حدودی از این اتفاق جلوگیری کنند.

پور ملایی با اشاره به اینکه مردم انتظار شکار این گونه ها را از ما دارند، افزود:  این گونه ها حفاظت شده هستند و ما اجازه ی چنین کاری نداریم و تاکنون مهم ترین اقدام انجام شده در این زمینه گذاشتن قفس های زنده گیری در آن منطقه است.

وی با بیان اینکه تنها دو یوز نر در منطقه حفاظت شده دره انجیر بافق وجود دارند بیان کرد: این گونه های خاص که زیستگاه آنها از منطقه حفاظت شده دره انجیر تا کوه بافق و کمکویه بهاباد است در معرض شدید انقراض قرار دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره به حفظ گونه های خاص یوز آسیایی در استان یزد افزود: مراحل مطالعاتی انتقال یوز ماده از پارک پردیسان تهران به این مناطق جهت تکثیر نیمه طبیعی این گونه ها در حال انجام است.

پورملائی گفت: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه ی معادن چهار منطقه؛  پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت شده و  اثر طبیعی ملی است که اگر در این محدوده معدنی مشخص شود باید با نظر سازمان محیط زیست نسبت به واگذاری و بهره
برداری از این مناطق اقدام شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از محدوده های زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست به گونه ای بهره برداری شده که باعث تخریب عرصه های زیبا و دیدنی شده است اظهار داشت: با میراث فرهنگی تعاملی صورت گرفته تا به نفع استان واگذاری های معدنی به گونه ای انجام شود تا به حوزه ی گردشگری، منابع آبی، حوزه های ژنتیکی و... خللی وارد نکند.

پورملائی با اشاره به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: ۷ منطقه تحت مدیریت این اداره است که ۸/۷ مساحت استان را در بر می‌گیرد و اگر شیرکوه و کمکویه بهاباد به این مناطق اضافه شود این مقدار به ۱۰/۲ ارتقاء پیدا می کند که به متوسط کشوری یعنی ۱۰/۲ نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/ص

یوز های آسیایی دره انجیر به صورت نیمه طبیعی تکثیر می شوند

برچسب ها: محیط زیست ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۹:۱۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
عزیزم کلا پرتی از ماجرا تاحالا این گرگها کجا بودن یهو که پیدا نشدن درد روستا نشین رو نمی دونی
آخرین اخبار